  • Data: 2007-02-07 13:40:24
    Temat: Re: Faktura nie VAT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Feb 2007, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    [...]
    > Nie.

    Znaczy tak! :)

    > Akurat w tym drugim przypadku chodziło mu o ściśle określony dokument -
    > potocznie zwany "fakturą vat".
    > Taki podzbiór faktur czyli rachunków.

    Ano właśnie. Czyli poprzez użycie innego słowa przepis określa że mowa
    o innym zbiorze dokumentów (być może zależnym od tego drugiego), dlatego
    jednak "tak" :)
    Żeby była jasność co chcę wyrazić: z tej zasady *nie* wynika, że zatytułowanie
    rachunku potoczną nazwą inną niż "rachunek" miałoby wykluczać dany
    dokument ze zbioru rachunków.
    Jakby *ustawodawca* użył określenia "faktura" (bez "VAT"), to mielibyśmy
    zgryz z określeniem o jaki zbiór chodazi - ale wynikałoby z tego że
    inny niż zbiór "rachunki". Oczywiście nie wiemy czy "faktury"
    zawierałby w sobie "rachunki", czy na odwrót byłby w nim zawarty
    czy jeszcze inaczej :) - ale byłaby to formalna deklaracja że *nie
    wszędzie* gdzie użyto nazwy "rachunek" mamy pewność iż można napisać
    zastępczo "faktura".
    Nic więcej, z tym się zgadzam :)

    pzdr, Gotfryd