  • Data: 2006-04-06 14:44:23
    Temat: Re: Faktura VAT na przełomie miesięcy
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    >> Gotfryd Smolik news napisał(a):

    Dzięki uprzejmie za odpowiedz, jak zwykle można na Ciebie liczyć :)

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^ MEMORIAŁowo ;)

    > A skąd *MY* mamy wiedzieć, czy księgujesz kasowo czy memoriałowo?
    Wydawało mi się, że wyraźnie zaznaczyłem odpowiedź na to istotne
    pytanie ;)

    > Memoriałowo uznałbym że tak - okres którego koszt dotyczy to
    > moment wystawienia f-ry z powodu jak niżej:

    Czyli jak memoriałowo to wpisuje z datą wystawienia faktury jaką dostaję
    czyli 28.03.2006?
    A co jeśli zamówię coś przez internet i się okaże, że faktura przyjdzie
    po miesiącu bo nie będzie towaru, czy z innego powodu ? Wpisanie wtedy
    kosztów "nieistniejących" jest trochę naciągane.
    Choć w moim przypadku jest prawo "majątkowe" a nie fizyczny towar
    (którego można wykazać kiedy nastąpiła przesyłka).

    > Jakiś czas temu przytaczano wyrok NSA, stwierdzający że na KPiR nie
    > stosuje się dzielenia na okresy "kosztów ogólnych" nie związanych
    OK to jest jasne dzięki.

    > A my mamy wiedzieć czy rozliczasz kasowo czy memoriałowo?? ;)
    > Jak memoriałowo to pewnie tak.
    Czyli do Ewidencji VAT z datą kwietniową (otrzymania FV).

    Pozdrawiam Adam.
    PS. Z pewną nieśmiałością przypominam, że księguję MEMORIAŁOWO :)