  • 1. Data: 2006-04-03 19:49:10
    Temat: Faktura VAT na przełomie miesięcy
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam!

    Widziałem wyżej podobny temat ale nie do końca było wytłumaczone, więc
    pozwoliłem sobie jeszcze raz zapytać.

    KPIR, memoriał, VAT, ewidencja sprzedaży i zakupów VAT.

    Zapłaciłem za fakturę 28.03, za hosting na 6 miesięcy. Dziś ją dostałem
    jest data wystawienia 2006-03-28 i data sprzedaży 2006-03.

    1. Czy do KPIR kolumna 14 wpisuje z datą 28.03 (czy z datą otrzymania
    faktury czyli dziś) ? Jak rozumiem wpisuje całość nie dziele faktury
    na 6 części i co miesiąc ?

    2. w VAT z datą dzisiejszą (czy jednak marcową) ?

    3. BTW Inne pytanie jeśli byłby to konto resellerskie (do odsprzedaży)
    to musiałbym wprowadzić to do kolumny 10 ?

    dzięki bardzo za odpowiedzi, wole się upewnić aby nie zrobić błędu.

    Pozdrawiam Adam.

  • 2. Data: 2006-04-06 07:17:02
    Temat: Re: Faktura VAT na przełomie miesięcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Apr 2006, Adam M wrote:

    > KPIR, memoriał, VAT, ewidencja sprzedaży i zakupów VAT.

    Mało danych, tudzież mój post zawiera gdybania łącznie zebrane z różnych
    danych widzianych ostatnimi latami :)

> [...]
    > data wystawienia 2006-03-28 i data sprzedaży 2006-03.
    >
    > 1. Czy do KPIR kolumna 14 wpisuje z datą 28.03 (czy z datą otrzymania

    A skąd *MY* mamy wiedzieć, czy księgujesz kasowo czy memoriałowo?
    Memoriałowo uznałbym że tak - okres którego koszt dotyczy to
    moment wystawienia f-ry z powodu jak niżej:

    > Jak rozumiem wpisuje całość nie dziele faktury
    > na 6 części i co miesiąc ?

    Jakiś czas temu przytaczano wyrok NSA, stwierdzający że na KPiR nie
    stosuje się dzielenia na okresy "kosztów ogólnych" nie związanych
    z konkretnym przychodem, IMHO mowa o takim koszcie :)

    > 2. w VAT z datą dzisiejszą (czy jednak marcową) ?

    A my mamy wiedzieć czy rozliczasz kasowo czy memoriałowo?? ;)
    Jak memoriałowo to pewnie tak.

    > 3. BTW Inne pytanie jeśli byłby to konto resellerskie (do odsprzedaży)
    > to musiałbym wprowadzić to do kolumny 10 ?

    Na mój gust byłoby to prawo majątkowe, przeznaczone do dalszej
    odsprzedaży - tak jak np. licencja na program albo bilety komunikacji
    miejskiej (przecież nie "bilet" jako kawałek papieru kosztuje 2,40
    lecz PRAWO które on daje).
    Czyli mi wychodzi ze dobrze gadasz... acz jakby ktoś się wypowiedział
    w sprawie "magazynowania praw" to byłoby miło :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-04-06 14:44:23
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam!

    Dzięki uprzejmie za odpowiedz, jak zwykle można na Ciebie liczyć :)

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^ MEMORIAŁowo ;)

    > A skąd *MY* mamy wiedzieć, czy księgujesz kasowo czy memoriałowo?
    Wydawało mi się, że wyraźnie zaznaczyłem odpowiedź na to istotne
    pytanie ;)

    > Memoriałowo uznałbym że tak - okres którego koszt dotyczy to
    > moment wystawienia f-ry z powodu jak niżej:

    Czyli jak memoriałowo to wpisuje z datą wystawienia faktury jaką dostaję
    czyli 28.03.2006?
    A co jeśli zamówię coś przez internet i się okaże, że faktura przyjdzie
    po miesiącu bo nie będzie towaru, czy z innego powodu ? Wpisanie wtedy
    kosztów "nieistniejących" jest trochę naciągane.
    Choć w moim przypadku jest prawo "majątkowe" a nie fizyczny towar
    (którego można wykazać kiedy nastąpiła przesyłka).

    > Jakiś czas temu przytaczano wyrok NSA, stwierdzający że na KPiR nie
    > stosuje się dzielenia na okresy "kosztów ogólnych" nie związanych
    OK to jest jasne dzięki.

    > A my mamy wiedzieć czy rozliczasz kasowo czy memoriałowo?? ;)
    > Jak memoriałowo to pewnie tak.
    Czyli do Ewidencji VAT z datą kwietniową (otrzymania FV).

    Pozdrawiam Adam.
    PS. Z pewną nieśmiałością przypominam, że księguję MEMORIAŁOWO :)

  • 4. Data: 2006-04-06 22:05:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Apr 2006, Adam M wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^ MEMORIAŁowo ;)

    Wrr... wtopiłem!

> [...]
    > miesiącu bo nie będzie towaru, czy z innego powodu ? Wpisanie wtedy kosztów
    > "nieistniejących" jest trochę naciągane.

    To się wpisze:
    - jak przyjdzie towar a nie będzie f-ry wg "specyfikacji", patrz
    rozporządzenie ds. KPiR :)
    - jak nie będzie towaru i faktury - wpisze się kiedy przyjdą.

    > Czyli do Ewidencji VAT z datą kwietniową (otrzymania FV).

    Ano.
    Opisywane były przypadki, kiedy US fatygował się sprawdzić na
    poczcie kiedy podatnik otrzymywał przesyłki... (jak polecone).

    > PS. Z pewną nieśmiałością przypominam, że księguję MEMORIAŁOWO :)

    Taaaaaaajest!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-04-07 07:45:04
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam!

    > Wrr... wtopiłem!

    Przy takiej ilości odpowiedzi, zdarzyć się może ;)

    Dzięki za odpowiedzi.