  • Data: 2006-04-06 07:17:02
    Temat: Re: Faktura VAT na przełomie miesięcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 3 Apr 2006, Adam M wrote:

    > KPIR, memoriał, VAT, ewidencja sprzedaży i zakupów VAT.

    Mało danych, tudzież mój post zawiera gdybania łącznie zebrane z różnych
    danych widzianych ostatnimi latami :)

    > Zapłaciłem za fakturę 28.03, za hosting na 6 miesięcy. Dziś ją dostałem jest
    > data wystawienia 2006-03-28 i data sprzedaży 2006-03.
    >
    > 1. Czy do KPIR kolumna 14 wpisuje z datą 28.03 (czy z datą otrzymania
    > faktury czyli dziś) ?

    A skąd *MY* mamy wiedzieć, czy księgujesz kasowo czy memoriałowo?
    Memoriałowo uznałbym że tak - okres którego koszt dotyczy to
    moment wystawienia f-ry z powodu jak niżej:

    > Jak rozumiem wpisuje całość nie dziele faktury
    > na 6 części i co miesiąc ?

    Jakiś czas temu przytaczano wyrok NSA, stwierdzający że na KPiR nie
    stosuje się dzielenia na okresy "kosztów ogólnych" nie związanych
    z konkretnym przychodem, IMHO mowa o takim koszcie :)

    > 2. w VAT z datą dzisiejszą (czy jednak marcową) ?

    A my mamy wiedzieć czy rozliczasz kasowo czy memoriałowo?? ;)
    Jak memoriałowo to pewnie tak.

    > 3. BTW Inne pytanie jeśli byłby to konto resellerskie (do odsprzedaży)
    > to musiałbym wprowadzić to do kolumny 10 ?

    Na mój gust byłoby to prawo majątkowe, przeznaczone do dalszej
    odsprzedaży - tak jak np. licencja na program albo bilety komunikacji
    miejskiej (przecież nie "bilet" jako kawałek papieru kosztuje 2,40
    lecz PRAWO które on daje).
    Czyli mi wychodzi ze dobrze gadasz... acz jakby ktoś się wypowiedział
    w sprawie "magazynowania praw" to byłoby miło :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)