    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ewidencja sprzedazy VAT
    Date: Thu, 25 Jan 2007 13:38:05 +0100

    Dnia 25-01-2007 o 10:34:09 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam następującą sytuację:
    > 1) jestem czynnym VAT-owcem (utraciłem zwolnienie)
    > 2) prowadzę eksport usług elektronicznych do Stanów Zjednoczonych
    > 3) oczywiście wystawiam FV ze stawką "nie podlega"
    > 4) oczywiście wykazuję kwotę tych operacji w polu 21 deklaracji VAT7K
    >
    > I teraz pytanie: czy mam obowiązek wykazanie tych operacji w ewidencji
    > sprzedaż VAT?

    Podstawa prawna: Ustawa o VAT. W którymś artykułe w dziale o prowadzneiu
    ewidencji
    jest zapisane że ewidencje mają zawierać wszelkie niezbędne dane do
    wypełnienia deklaracji.
    No więc skoro na deklaracji pojawia się ta kwota to wypadałoby żeby skądś
    się brała.
    Popatrz na to tak - jeśli nie potrzeba tej ewidencji to to że będziesz ją
    miał nic nie zmieni,
    natomaist jeśli jest potrzebna to będie jak znalazł.
    Ja mam w ES VAT odpowiednią kolumnę na sprzedaż NP, US sobie kseruje co
    miesiąc wszytskie papiery
    bo wnoszę o zwrot, i jak do tej pory zero problemów - wszytsko łatwo i
    przyjemnie.

    I jeszcze ze jedno - te usługi nie podlegają opodatkowaniu na terenie
    kraju,
    co nie jest równoznaczne z tym że nie podlegają regulacjom ustawy.

    pozdr