  • Data: 2005-09-03 15:05:29
    Temat: Re: Dział spadku + darowizna +remonty
    Od: <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > NieTaGrupa :)
    Tyle to wiem ale niekiedy jest zpisane z intencją "spadaj na drzewo".
    hint: "NTG Spamerze!"

    > Po dobroci: a jesteś właścicielem jakiegoś innego lokalu ?
    > I czy masz zamiar mieszkań w owym domu ?
    > Oraz czy ustawę o podatku od spadków i darowizn już czytałeś,
    > zadając magiczne polecenie (przeglądarce lub edytorowi tekstu)
    > "szukaj 110" ?? :) (jest zwolnienie do 110 m^2- ale obwarowane).

    Czytałem na etapie zabawy US. o 110 wiem - nie mogę skorzystać. Sytuacja
    mocno porypana: mama nie może, bo chce darować, ja nie mogę bo mam swoje,
    przekazać mojego nie mam jeszcze komu, a sprzedać nie możemy (ze względu na
    stan zdrowia Mama musi mieć metę w mieście). Chyba żeby taki numer: zamiana
    z darowizną tzn. Ja biorę chałupę w zamian za mieszkanie (duuża różnica w
    wartości), ale co z "dożywociem" (Mama chce mieć zagwarantowane mieszkanie w
    domu, a nie na 30 m2)? Co więcej nie uśmiecha mi się przemeldowanie - inny
    powiat - urzędy 40km zamiast 17 (obok których pracuję).

    Interesuję się wykorzystaniem art. 13 rzeczonego dokumentu - "świadczenia
    powtarzające
    się". Umowa o której mówię pozwalałaby Mamie przebywać, korzystać itp. do
    końca życia.
    Punkt 6 "przepisy 2-5 stosuje się odpowiednio do obliczania wartości prawa
    użytkowania, służebności..." co to właściwie jest?
    Punkt 7 "Roczną wartość uzytkowania ustala się w wysokości 4% wartości
    rzeczy oddanej w użytkowanie" A co ze współużytkowaniem - nie wybuduję
    drugiej kuchni etc. ?
    I mam tu wiele takich wątpliwości - cholera w rodzinie należy mieć: lekarza,
    prawnika, księdza i.... (ale kurna inżyniera nikt nie chce :-( )

    > OK - ale odnieś się do kwestii podatkowych tu :)

    Dzięki - od podatków się zaczyna - prawo chcę wykorzystać - ale chciałbym
    wiedzieć na co mogę liczyć!

    Pozdrawiam (i sorry że trochę nie na temat ale tutaj lekko się wszystko
    zazębia)
    PM