  • Data: 2005-09-05 05:48:07
    Temat: Re: Dział spadku + darowizna +remonty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 3 Sep 2005 p...@n...pl wrote:

    > ale co z "dożywociem" (Mama chce mieć zagwarantowane mieszkanie w
    > domu, a nie na 30 m2)?
    [...]
    > Interesuję się wykorzystaniem art. 13 rzeczonego dokumentu - "świadczenia
    > powtarzające się".

    Możesz się wyrażać jaśniej ?
    Bo szukanie czy miałeś na myśli Kodeks Cywilny, ustawęo PCC,
    ustawę o podatku od spadków i darowizn itp nie jest np. moim
    marzeniem ! Może ktoś ma potrzebę na rebusy to się zajmie ;)

    > Umowa o której mówię pozwalałaby Mamie przebywać, korzystać itp. do
    > końca życia.

    IMO służebność osobista w ramach dożywocia... ale ja się nie znam ;)
    (służebność osobista jest niezbywalna, wpisuje się AFAIK do hipoteki,
    od art. 296 K.C.).

    > Punkt 6 "przepisy 2-5 stosuje się odpowiednio do obliczania wartości prawa
    > użytkowania, służebności..." co to właściwie jest?

    A czy ja wiem o czym piszesz - i o co pytasz ??
    Służebność - patrz od 296 K.C. !

    > Punkt 7 "Roczną wartość uzytkowania ustala się w wysokości 4% wartości
    > rzeczy oddanej w użytkowanie" A co ze współużytkowaniem - nie wybuduję
    > drugiej kuchni etc. ?

    ...pewnie procentowo :[, ale nie wiem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd