    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 15 May 2010 13:39:37 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dwa towary na jednej pozycji
    <hsb8rd$bhk$1@news.onet.pl> <hsdrbe$g4s$1@inews.gazeta.pl>
    <hse06p$jhc$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1005121244460.1284@quad>
    <hse3ca$t93$1@news.onet.pl> <hse6dk$5va$4@inews.gazeta.pl>
    <hse6oa$82n$1@news.onet.pl> <hse77q$5va$5@inews.gazeta.pl>
    <hse9k4$frh$1@news.onet.pl> <hse9r6$5va$6@inews.gazeta.pl>
    <hse9ul$5va$7@inews.gazeta.pl> <hseoln$v2b$1@news.onet.pl>
    <hsgcpo$cua$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1005131543320.2344@quad>
    <hshh3k$aea$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1005132247530.3756@quad>
    <hsircr$tij$1@news.onet.pl> <s...@p...org>
    <hsivrf$c9i$2@news.onet.pl> <s...@p...org>
    <hsjd46$ljh$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1005142252080.2564@quad>
    <hslt2u$mg4$1@news.onet.pl>

    On Sat, 15 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale brak dowodów.

    Uzgodnij sam ze sobą, czy w końcu *masz* fakturę z której wynika
    *stan faktyczny* w postaci zakupu myszy i torby, czy też jej
    nie masz.

    > A to może pozwolić wprowadzić do obrotu nielegalny towar.

    "Nielegalny towar" może nie być ścisłe, ale przyjmijmy iż wiemy
    co mamy na myśli. Nie chodzi o "nielegalny towar" (w rodzaju
    broni masowego rażenia) a o "nielegalnie nabyty", tak? :)

    > Wolno tak?

    Nie, nie wolno.
    Ale on byłby "nielegalny" dopiero w momencie, jakbyś nie mógł
    wykazać *skąd go wziąłeś*!
    Nie ma dowodów zakupu *towaru* *ani* *materiałów* z których go
    wytworzono, i naciskam na uważne przeczytanie wszystkich trzech
    wygwiazdkowanych słów.

    Najpierw piszesz, że *MASZ* fakturę na "torbę i mysz".
    Teraz piszesz, że "nie ma dowódów" (jak rozumiem: nabycia).
    I wspominasz o "nielegalnym towarze" (z braku dowodów).
    Obejrzyj to sobie na spokojnie i wyciągnij wnioski.

    IMO *TEN* punkt programu (zarzut o nieewidencjonowane nabycie)
    odpada. Co najwyżej można się zastanawiać, czy nie naruszono
    par.11.1.4 rozporządzenia o KPiR poprzez niewpisanie do księgi
    czegoś, co z założenia było materiałem lub towarem;
    IMO taki zarzut przy jednej torbie nijak nie przejdzie
    ("kupiłem z zamiarem przyszłego używania" i tyle).

    > Nico. Nie rozumiesz o czym piszę, czepiłeś się swojego rozumienia.

    Czepiłem się, bo jeśli przepiśca rzeczywiście nie używał tej torby,
    a odłożył ją celem sprzedaży, to teoretycznie ktoś mógłby się
    przyczepić (że zaliczył w KUP - jak wyposażenie - lub nie zaliczył
    do remanentu - jak towar handlowy, czy tak czy inaczej byłoby
    dobrze, ale nie ma ani jednego ani drugiego).
    Tyle, że z braku "złapania za rękę" sprzedaż tej torby jako
    "mało używanej" :P pozbawia wszelkich dowodów że nie było tak,
    iż torba została "wprowadzona do używania" (więc nie podlega
    remanentowi a może być w KUP) i jako używane wyposażenie sprzedana
    a przychód doliczony w myśl art.14.2 któryśtam (ustawy).

    > A ja piszę prosto:
    >
    > Kupiłem torbę i mysz. Mysz poszła w KUP, a torba na półkę i leży. Od
    > tego, jak to rozbiję kwotowo, zależy wysokość podatku. AMEN.

    Ale wybrałeś sobie najtrudniejszy przypadek :)
    Znaczy ta torba *nie jest* zakwalifikowana jako towar, *ani*
    nie masz zamiaru jej używać?
    Jak to drugie, to ja bym... jej użył. I już.
    A jak to pierwsze, to marwił dopiero w momencie, w którym torba
    zostanie ujęta w remanencie.
    I jak to jest jedna mała torba za parę złotych, to pewnie bym przy
    remanencie przeoczył :P

    > No OK. Czyli całość wpisałeś w KUP.

    W wersji "zaliczone do wyposażenia".
    Towar (lub materiał do produkcji) też jest "wpisany w KUP", dopiero
    remanent robi z nim porządek :)

    pzdr, Gotfryd