  • Data: 2010-05-16 16:53:24
    Temat: Re: Dwa towary na jednej pozycji
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No jest towarem. A mysz nie.

    > Ale ona nie jest do używania. Leży na półce i czeka na klienta.

    > Aj, ale ja chcę zrozumieć mechanizm. Bo teraz to torba za 100zł... A jak
    > mi ktoś sprzeda następnym razem telewizoropralkę? Bo se połączy dwa
    > towary? I żaden mi się w KUP nie będzie nadawał, więc pozostanie towar,
    > ale jak go rozdzielić?

    > No właśnie. Wg jakich stawek?

    Tak sobie czytam ten wątek... i mam wrażenie, że Ty szukasz jakiegoś
    magicznego sposobu na rozdzielenie dwóch rzeczy, a otrzymujesz
    odpowiedzi tak jakby dotyczyły produkcji samolotu.
    Odpowiedź już dostałeś ale nie wiesz jak to zrobić w praktyce.

    Masz fakturę zakupu "torba + mysz" = 100 zł (na przykład)
    Na fakturze opisujesz sobie, że:
    1) Torbę przeznaczasz na cele handlowe
    2) Mysz przeznaczasz na potrzeby firmy

    Wyceniasz obie rzeczy w/g cen rynkowych. Czyli, szukasz w sklepach
    internetowych, allegro czy gdzie tam chcesz ile takie rzeczy kosztują.
    Jeżeli nie znajdujesz takich przedmiotów (takiego samego modelu) to
    przyjmujesz sobie wartość modelu zbliżonego, o podobnych cechach czy
    funkcjonalności.
    Czyli np. torba = 80 zł, mysz = 20 zł. Jeżeli ceny nie będą rażąco się
    różnić od cen rynkowych to nikt się do tego nie ma prawa przyczepić.
    Ceny nie są regulowane odgórnie, ceny są umowne. Nawet jak wycenisz
    torbę na 99zł, a mysz na 1 zł to będzie dobrze, pod warunkiem, że
    będziesz mógł uzasadnić taką wycenę, np. te myszki mogą być rozdawane za
    darmo na imprezach promocyjnych (bo są tak badziewne, że nikt ich nie
    chce kupować) i to nie Twoja wina, że mają tak niską wartość.

    Torbę zapisujesz w książce do rubryki z zakupami towarów, a mysz
    wpisujesz w rubryce kosztów.
    Jeżeli prowadzisz gospodarkę magazynową (jakiś program albo co) to
    sporządzasz dokument PW (Przychód Wewnętrzny) i wprowadzasz tym
    dokumentem torbę na stan magazynowy. PW (a nie PZ) dlatego, że operację
    "rozdzielenia" dokonujesz sam, wewnątrz firmy.

    Pozdrawiam
    Piotr