    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 6 May 2010 22:53:13 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dwa towary na jednej pozycji

    On Thu, 6 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A na czym polega produkcja? Bo nigdy tego nie robiłem.

    Na tym, że kupuje się materiały A, B, C, D i tak dalej,
    a sprzedaje wyroby X, Y, Z itd.
    W międzyczasie coś się z tym ABC dzieje.
    Czyli sprzedaje CO INNEGO niż się kupiło (przypadek sprzedaży
    na sztuki gwoździ, kupionych na kilogramy, nie łapie się pod
    tę kategorię, acz również można się upierać ze "co innego
    kupiono")
    Produkcja jako taka skutki podatkowe przynosi relatywnie
    rzadko, od ręki wskazać umiem jedynie wartość remanentową
    "produkcji w toku", która może obejmować półwyroby (czyli
    ani materiały, ani towar-wyrób, coś co *nigdy* może nie
    opuszczać zakładu a mimo to stosuje się do tego "cenę").
    Cała reszta jest "normalnie", czyli przychód ze sprzedaży
    (również wycena remanentowa wg ceny sprzedaży) minus koszty
    nabycia materiałów minus inne koszty "poniesione w celu",
    bez wnikania w fakt że ABC automagicznie ;) zamieniają się w XYZ.

    pzdr, Gotfryd