  • Data: 2003-11-26 15:45:16
    Temat: Re: Dwa pytania dotyczace podatkow i DG
    Od: "Marcin Ciemny" <m...@W...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli nie będziesz miał straty na koniec roku to obojętne jak to
    > zrobisz. Jeśli wyjdzie strata z DG i nie masz innych dochodów to wpisz
    > w KPiR, bo wtedy rozliczysz stratę w następnych latach, a przy wpisie
    > na PIT nie możesz. Jeśli wyjdzie strata z DG, ale masz inne dochody to
    > lepiej wpisuj na PIT-5, bo wtedy (jeśli mnie pamięć nie zawodzi -
    > sprawdź w ustawie) w rozliczeniu rocznym odliczysz ten ZUS od innych
    > dochodów.

    Oki zrozumialem. Nie wiem jeszcze dokladnie co to jest ten PIT-5 i kiedy sie
    go wypelnia. Z tego co mi wiadomo, to jedynie, gdy ma sie zysk, ale to
    wszystko co o tym wiem :-/ Tak nawiasem to zysk wyszedl mi za czerwiec
    (329,88zl), chociaz tak naprawde to i tak musialem dolozyc z powodu ZUSu.
    Jednak ksiegowa, ktora pomagala mi rozliczac tamten miesiac nie wspomniala
    nic o zadnej innej deklaracji, anizeli VAT-7, wiec nic wiecej nie
    wypelnialem.

    > Są 3 szkoły:
    > 1. Dokumentem jest potwierdzenie przelewu bez numeru

    Czyli w tym przypadku wpisuje w "numer dowodu ksiegowego" cos w rodzaju
    "potwierdzenie przelewu". A samemu potwierdzeniu powinienem przypisac numer
    wpisany w pozycji "L.p." tak?

    > 2. Jako dokument traktujesz wyciąg z banku i jego numer wppisujesz

    Wolalbym ew. kontroli z US nie prezentowac swoich wyciagow, bo jeszcze sie
    do czegos tam przyczepia ;->

    > 3. Robisz dowód wewnętrzny.
    > Ja stosuję metodę 1 i kontrole nie miały jak dotąd wątpliwości

    Tez sie na ta pierwsza zdecyduje od najblizszego miesiaca.

    > Tak. Pamiętaj, że masz obowiązek wpisywać codziennie. Zwłaszca pzrey
    > zakupie towarów i materiałów.

    No wlasnie przed chwila doczytalem sie tego w rozporzadzeniu. Na szczescie
    oprocz tradycyjnej metody, prowadze jeszcze ksiege przy, jak to okreslili
    "zastosowaniu technik informatycznych". Tam na upartego mam jeszcze
    mozliwosc wstawienia pozycji "pomiedzy" i wydrukowania wszystkiego od nowa.

    > Nie będą się zgadzały przede wszystkim numery, bo numeruje się w sposób
    > ciągły przez cały rok. Przepisanie to też nie sposób bo przecież na
    > każdym dokumencie masz wpisany numer zapisu z KPiR

    No tez fakt, nie pomyslalem o tym :-( Czyli wszystkie moje koszta z ZUSu do
    tej pory przepadly :-((((

    Dzieki za cierpliwosc :)
    Marcin