  • Data: 2003-11-26 14:19:41
    Temat: Re: Dwa pytania dotyczace podatkow i DG
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Ciemny wrote:

    > To byla wlasnie f-v za telefon, termin zaplaty byl do 16 wrzesnia,
    > czyli rozumiem ,ze najpozniej moglem ja sobie odliczyc w pazdzierniku,
    > i to bez znaczenia, ze zaplacilem za nia w listopadza, dobrze
    > rozumiem? Jesli tak, to dopisze sobie ta fakture do korekty za
    > wrzesien, ktora i tak musze zrobic.

    Żeby nie było wątpliwości. Mogłeś odliczyć tylko w rozliczeniu za
    wrzesień składanym do 25 października. Złóż korektę.

    > Czyli, w skrocie, kwoty z przekazu na konto z koncowka -52 nie wpisuje
    > do ksiazki

    Tak

    > Tu jak rozumiem chodzi o kwote przekazu z koncowka -53....

    Tak

    > Spoleczne, to domyslam sie, ze chodzi o przekaz z koncowka -51.
    > Wolalbym dopisywac sobie to do KPiR, PIT-5 jeszcze nie wypelnialem,
    > gdyz miesiace zamykam ze strata.

    Jeśli nie będziesz miał straty na koniec roku to obojętne jak to
    zrobisz. Jeśli wyjdzie strata z DG i nie masz innych dochodów to wpisz
    w KPiR, bo wtedy rozliczysz stratę w następnych latach, a przy wpisie
    na PIT nie możesz. Jeśli wyjdzie strata z DG, ale masz inne dochody to
    lepiej wpisuj na PIT-5, bo wtedy (jeśli mnie pamięć nie zawodzi -
    sprawdź w ustawie) w rozliczeniu rocznym odliczysz ten ZUS od innych
    dochodów.

    > Teraz pytanie, jak to zaksiegowac. Jako date to rozumiem, wpisuje
    > dzien dokonania przelewu na konto, ale co wpisac w rubryke "numer
    > dowodu ksiegowego"?

    Są 3 szkoły:
    1. Dokumentem jest potwierdzenie przelewu bez numeru
    2. Jako dokument traktujesz wyciąg z banku i jego numer wppisujesz
    3. Robisz dowód wewnętrzny.
    Ja stosuję metodę 1 i kontrole nie miały jak dotąd wątpliwości

    > Czy dokumenty kupna/sprzedazy musza byc wpisywane do KPiR
    > chronologicznie?

    Tak. Pamiętaj, że masz obowiązek wpisywać codziennie. Zwłaszca pzrey
    zakupie towarów i materiałów.

    > Pod kazdym miesiacem mam klilka linijek miejsca, w
    > ktore moglbym dopisac skladki na ZUS, jednak nie beda sie juz zgadzaly
    > daty, czy musze w tym przypadku przepisywac cala ksiege?

    Nie będą się zgadzały przede wszystkim numery, bo numeruje się w sposób
    ciągły przez cały rok. Przepisanie to też nie sposób bo przecież na
    każdym dokumencie masz wpisany numer zapisu z KPiR