eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDotpay, wpływy z płatności, umowa o dzieło a konieczność założenia działalności. › Re: Dotpay, wpływy z płatności, umowa o dzieło a konieczność założenia działalności.
    From: sawic <s...@w...to.gmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dotpay, wpływy z płatności, umowa o dzieło a konieczność
    założenia działalności.
    Date: Mon, 29 Sep 2008 13:25:26 +0200

    Cavallino pisze:

    > A co ma piernik do wiatraka?
    > Co oni, urząd skarbowy, żeby pilnowali jak podatki rozliczasz?

    No fakt, ale w takim razie korzystając z definicji działalności
    gospodarczej mogę stwierdzić, że:

    "Działalność dokonywana w sposób ciągły, ale niezorganizowany, albo w
    sposób zorganizowany, ale nie ciągły, nie jest działalnością gospodarczą."

    I teraz:
    Skoro wypłata zgromadzonych środków może wystąpić dopiero po zawarciu
    umowy o dzieło, to oznacza to, że pobieram opłaty za dostęp abonamentowy
    nie we własnym imieniu, ale w imieniu Dotpay. To dopiero Dotpay płaci mi
    po jakimś czasie za "załatwienie" im klientów.
    W takim wypadku, samo pobranie opłaty abonamentowej, które było by
    wykonywane w sposób ciągły, mnie nie dotyczy, bo niejako to nie ja ją
    pobieram.
    Dotyczy mnie tylko moment wypłaty zgromadzonych środków, czyli zawarcie
    umowy o dzieło z firmą Dotpay. Wystarczy, że wypłacał będę w sposób nie
    ciągły, czyli powiedzmy co 3 do 9-ciu miesięcy, i już definicja DG nie
    ma tu zastosowania.

    Czy dobrze kombinuję i przeszło by coś takiego ?

    Prosił bym też, żeby mi ktoś napisał jakie konsekwencje mógłbym ponieść,
    gdybym wprowadził w życie powyższe rozważania, a US po jakimś czasie
    byłby odmiennego zdania.

    Jestem z wykształcenia informatykiem i wyuczono mnie matematycznego
    podejścia do wielu spraw. Niestety w przypadku podatków jakoś nie da się
    tego zastosować ;)