eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDotpay, wpływy z płatności, umowa o dzieło a konieczność założenia działalności. › Re: Dotpay, wpływy z płatności, umowa o dzieło a konieczność założenia działalności.
  • Data: 2008-09-29 12:37:33
    Temat: Re: Dotpay, wpływy z płatności, umowa o dzieło a konieczność założenia działalności.
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    jureq pisze:
    > To co może zostać i zapewne zostanie zakwalifikowane jako działalność
    > gospodarcza, to prowadzenie płatnego serwisu internetowego. Nie zależy to
    > w żaden sposób od sposobu przyjmowania płatności.

    Czyli podatek należny od zawartej umowy o dzieło powinienem przyjąć jako
    swoje koszty ?

    Strasznie to zagmatwane, i z tego wynika, że jakby nie patrzyć to
    możliwość zbierania płatności przez osoby fizyczne, którą umożliwia
    Dotpay, to bujda.

    A proszę mi jeszcze powiedzieć co by było w przypadku, gdybym płatności
    zbierał, widniały by na moim koncie w Dotpay, jednak nie zawarł bym z
    nimi umowy o dzieło i nie dokonał wypłaty. W takim wypadku, przed
    dokonaniem jakiejkolwiek wypłaty, prowadzę DG, czy też nie ?

    Pytanie z innej beczki.
    Jeżeli jakaś osoba fizyczna przyjmuje na ogrodzenie swojego domu reklamę
    od jakiejś firmy i wystawia jej za to rachunek, to z tego ci się
    orientuję nie musi prowadzić DG, pomimo, że jest to ciągły sposób
    zarobku. Pod jaki § to podchodzi i jak się ma analogiczna sprawa w
    przypadku udostępniania powierzchni reklamowej na stronie www ?