eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDotacja z UP a KUP / amortyzacja i VAT › Re: Dotacja z UP a KUP / amortyzacja i VAT
  • Data: 2007-05-08 10:14:55
    Temat: Re: Dotacja z UP a KUP / amortyzacja i VAT
    Od: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hmmm...
    U mnie w umowie z PUP (listopad 2006r) bylo zaznaczone ze zakup musi
    nastapic przez rozpoczeciem dzialalnosci. A 30 dni od rozpoczecia to mam na
    przedstawienie dokumentow potwierdzajacych zakup, a rozliczenie następuje w
    kwotach brutto.

    Użytkownik "FTomek" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1178575266.522396.60340@y5g2000hsa.googlegroups
    .com...
    Witam - po raz pierwszy na tej grupie.

    Temat niby nie jest nowy - ale wszystko się zmienia - stąd mój post.

    Otrzymałem z Urzędu Pracy dofinansowanie na podjęcie działalności
    gospodarczej.
    Z podpisanej umowy z UP wynika, że środki mogę wydać od dnia
    podpisania umowy do 30 dnia po rozpoczęciu działalności gospodarczej.
    Oczywiście środki otrzymałem będąc osobą bezrobotną (czyli nie
    prowadząc działalności gospodarczej).
    Wg informacji (ustnych) uzyskanych w UP środki te mogę wydać jako
    osoba fizyczna lub jako osoba fizyczna prowadząca działalność. W
    umowie nie znalazłem żadnego zapisu o konieczności wydatkowania
    środków PRZED rozpoczęciem działalności.
    Nie znalazłem też zapisu że MUSZĘ wydać te środki jako osoba fizyczna
    - choć może sam fakt przyznania środków osobie bezrobotnej narzuca
    konieczność wydania tych środków jako osoba fizyczna????

    Już wiem, że kwota dotacji nie jest opodatkowana podatkiem od dochodów
    - czyli na koniec roku nie zapłacę od tej kwoty podatku.

    Nie wiem natomiast jak poprawnie rozliczyć w KPiR zakupione środki.
    Zamierzam rozliczać się na zasadach ogólnych (KPiR) i być płatnikiem
    podatku VAT.

    Jeżeli wydatkuje wszystkie środki PRZED rozpoczęciem działalności
    gospodarczej sprawa jest TEORETYCZNIE prosta - nie mogę odliczyć sobie
    VAT-u (bo nie jestem jeszcze płatnikiem), nie mogę wliczyć sobie
    zakupionych środków w KUP / amortyzować [choć tutaj już pojawiają się
    wątpliwości].

    Jeżeli wydatkuje środki PO rozpoczęciu działalności (wszystkie towary
    zakupione na mają nową firmę) to:
    - czy jako płatnik VAT mogę odliczyć sobie ten podatek? i czy to
    będzie w porządku wobec UP?
    - czy towary o wartości poniżej 3500 zł mogę jednorazowo wrzucić w KUP
    a towary o wartości powyżej 3500 zł mogę amortyzować ?
    - czy mam postąpić jeszcze inaczej ? (jak?)


    Teoretycznie najbezpieczniej będzie nie odliczać sobie VAT i nie
    wrzucać nic w koszta / nic nie amortyzować. Wtedy (niech mnie ktoś
    poprawi?) jestem w 100% w porządku zarówno wobec UP jak i US.

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie - pozdrawiam.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1