  • Data: 2007-05-08 22:52:48
    Temat: Re: Dotacja z UP a KUP / amortyzacja i VAT
    Od: FTomek <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Maj, 15:34, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Mamy rozumieć, że archiwum przekopałeś?
    > Bo sprawa była kilka razy, jako niezainteresowany szczegółów nie
    > pamiętam, odniosę się wyłącznie do wybranych elementów, co proszę
    > miej na uwadze.

    Archiwum przekopane. Ale może coś mi umknęło...

    Temat był poruszany kilka razy ALE urzędy pracy mają pewną dowolność w
    ustalaniu szczegółów umów...
    W urzędzie w X dofinansowanie trzeba wydać PRZED rozpoczęciem
    działalności a w urzędzie w Y można PO rozpoczęciu działalności itd.

    Na umowie którą podpisałem jest dokładnie tak:

    Bezrobotny jest zobowiązany do:
    (...)
    - Wydatkowania otrzymanych środków zgodnie z przeznaczeniem, w okresie
    od dnia zawarcia umowy do 30 dnia od dnia rozpoczęcia działalności
    gospodarczej;

    Więc chyba mogę spać spokojnie i nie spieszyć się z zakupami?

    (ciach)

    > Zastanówmy się za chwilę :)

    > A pojęcia "towar" używasz w znaczeniu jakich przepisów???
    > "Towarów" w rozumieniu przepisów cywilnoprawnych oraz podatku dochodowego
    > się *nie amortyzuje*!
    > Amortyzacji podlegają wyłącznie środki trwałe oraz wartości niematerialne
    > i prawne. Prawdą jest, że dla VAT ST mają status "towarów", ale mają
    > również oddzielne zapisy.

    Przepraszam za nieścisłość.
    Jako "towar" rozumiem środki trwałe oraz wartości niematerialne i
    prawne (bo zamierzam też kupić oprogramowanie).

    > Zajrzałeś do ustaw?http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-pod
    atku-dochodowym-od-osob...

    > Mam takie pytanie: czy dotacja podpada pod zapis art.23.1.45?
    > A może bardziej pod art.23.1.45a?

    Zajrzałem - ale od teraz będę zaglądał częściej...

    Wg tej interpretacji chyba będzie to 23.1.45:

    http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=5937

    i wg tego mamy jasno: tylko wyposażenie można wliczyć w kup.

    Pytanie: czy takie POSTANOWIENIE
    Naczelnika Urzędu Skarbowego
    w Kościerzynie
    jest wiążące dla KAŻDEGO Urzędu Skarbowego w Polsce?

    Co do możliwości odliczenia VAT to mamy tak:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/index-1_2_139.html

    Art. 88.1.2
    oraz
    art. 88.1.5b

    co chyba jednoznacznie stwierdza, że VAT-u odliczyć sobie nie mogę?

    Dzięki za odpowiedź i podpowiedź.