    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Delegacja dla kogo?
    Date: Fri, 18 Jul 2003 20:54:30 +0200

    On Fri, 18 Jul 2003, GHospod wrote:

    >+ Użytkownik Baton <k...@p...fm> [...]
    >+ > 2. Czy mozna wystawic delegacje czlonkowi zarzadu sp. z o.o. nie bedacemu
    >+ > w stosunku pracy z ta spolka? [...]
    >+ > panu zwrocic koszty przejazdu i noclegow? Czy mozna wystawic delegacje
    >+ > sluzbowa?
    [...]
    >+ A nie latwiej zawrzec umowe zlecenia z punktem o pokryciu wszelkich kosztow
    >+ zwiazanych z pobytem podroza i prowadzeniem spraw u kontrahenta.

    A mogę poprosić o podstawę prawną, pozwalającą pokrywać koszty
    *za kogoś* ? Czy sugerujesz żeby to była darowizna ?
    Przy umowach "osobistych" wykonawca pokrywa koszty realizacji
    i może według własnego wyboru:
    - uznać że nie będzie się "papierkował" i przyjmie 20% ryczałtu
    - spisze ładnie na kartce (którą *sobie* schowa) wszystkie
    rachunki/faktury/inne_kwitki i zapoda na rachunku kwotę
    którą łaskaw był uznać za KUP. Ową kwotę płatnik odliczy
    mu od podstawy licząc podatek. A w razie kontroli zeznania
    rocznego US niewątpliwie poprosi o rzeczone "kwitki"
    oraz sporządzenie "zestawienia" - rzeczona kartka będzie
    jak znalazł ;)

    Podsumowując: jak proponowałeś rozliczyć owe "pokrycie
    kosztów" po stronie zleceniodawcy ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)