  • Data: 2009-02-04 09:33:36
    Temat: Re: Debilny obowiązek posiadania pieczątki (DG)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Feb 2009, Bad Behaviour wrote:

    > Zdesperowanie witam,
    >
    > Mam do Was zasadnicze, zdecydowanie ważne pytanie: czy w polskim prawie
    > istnieje jakiś zapis, na mocy którego urzędas może przymusić mnie do
    > wyrobienia na mój własny koszt pieczątki, którą to rzekomo muszę się
    > podstemplowywać składając urzędasowi wymagane przez niego papierki?

    Nie.
    A przynajmniej nikt nigdy nie podał.

    > Bardzo proszę o pomoc i ewentualne wskazanie ustawy, która to reguluje.

    Art.31 Konstytucji:
    http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    Jak ktoś żąda czegoś, co jego zdaniem obywatel MUSI zrobić, to (ten
    żądający) MUSI umieć wskazać zapis ustawy ktora tak stanowi.
    Równoznaczne z ustawą mogą być przepisy międzynarodowe (ale już nie
    rozporządzenia).

    > nie chce mi się wierzyć, że pieczątka jest w DG rzeczywiście konieczna.

    Nie jest. Jak ktoś bardzo się upiera, że "tu jest miejsce na
    pieczątkę", to można tam wpisać oświadczenie się się pieczątki
    nie ma.
    Najbardziej absurdalne rozwiązanie :) było rok temu:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/794d11c40e3fc978
    ...i niech się bujają :)

    Oczywiście taka "pieczątka" to nie "pieczątka firmy" w rozumieniu
    przepisów (bo taka musi zawierać REGON, jedyny znany przepis
    dotyczący pieczątek).

    pzdr, Gotfryd