    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizny w 0 i 1. grupie pod.
    Date: Thu, 07 Jul 2011 15:08:30 -0500

    On 7/7/2011 11:08 AM, 'Tom N' wrote:

    > Moją intencją jest darować Ci 100 000 PLN. Jutro zgłoszę, że miałem taka
    > intencję do Twojego US -- szykuj się na podatek ;P

    Niestety przegrałeś.
    Bo darowizna wymaga formy notarialnej. Wiec jeśli swoją intencję
    wyrazisz w formie aktu notarialnego, a nastepnie taką notarialną umowę
    darowizny sporządzisz,a ja tą darowiznę jeszcze przyjmę poprzez
    podpisanie się pod aktem, to fakycznie będziesz miał rację. Będę miał 14
    dni na zapłcenie podatku niezależnie od tego czy mi te 100 tyś dasz czy nie.
    Ale wówczas je te 100 tys bede mógł spokojnie przez komornika wyciągnąć,
    jak nie od ciebie to od spadkobierców.