    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 18 Feb 2013 23:07:54 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Darowizna - trochę nietypowe...

    On Mon, 18 Feb 2013, news.task.gda.pl wrote:

    > Byłam dzisiaj w Urzędzie, ale Urzędnik odesłał mnie z kwitkiem :-(
    > Powiedział, że oświadczenia nie przyjmie i że do zgłoszenia (SD-Z2) będę
    > musiała koniecznie dołączyć umowę darowizny.
    >
    > Moglibyście mi przesłać wzór umowy, która
    >
    > - była dobra dla Urzędu

    Nienienie.
    Dla tego konkretnego urzędnika.
    Jakby ze złożenia antydatowanego dokumentu kiedykolwiek wyszedł
    jakiś problem, to Urząd (z wielkiej, a jak :D) reprezentowany przez
    naczelnika, na 100% się wyprze jakoby Urząd coś takiego mówił.
    "Proszę o przedstawienie dowodów".

    > Czym się właściwie różni to oświadczenie, które przesłał Witek od umowy?

    Umowa to jest oświadczenie dwu stron (dwa zgodne oświadczenia,
    jak wolisz).
    Pic w tym, że to oświadczenie *potwierdza* umowę, która została
    zawarta WCZEŚNIEJ. Tyle, że nie na piśmie.
    Nie można przedstawić umowy spisanej WTEDY, skoro ona była ustna.
    Po pierwsze, uczciwie mówiąc, mamy tylko Twój opis tego co
    mówił urzędnik, a co wcale nie musi odzwierciedlać 1:1
    tego co mówił (bez urazy poproszę).
    Ale jakby bazować na tym opisie, to wymaga on "dokumentu
    niemożliwego", czyli umowy, która POTWIERDZI numery kont
    między którymi został dokonany przelew.
    "certum est, quia impossibile est", odszukaj :D

    W tym co pisał 'witek' coś jest - bo działa to tak, jak
    widziane gdzieś w opisie teksty policji (chodziło o posiadanie
    nielegalnego oprogramowania, a oni szukali dealera):
    "proszę się przyznać to my panu damy spokój".
    I tak było. "Zapomnieli" mu powiedzieć, że dokumenty poślą do
    prokuratora :P

    pzdr, Gotfryd