    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna, ale od 10 osób...
    Date: Tue, 20 Mar 2007 18:51:52 -0500

    "PiotrB." <p...@n...pl> wrote in message
    news:op.tpig2ubcko1joi@bu-8b31d8846187...

    > jakoś bardziej ufam doradcy podatkowemu niż tobie:>
    > doradca nie miał wątpliwości i podał nawet podstawę prawną:
    >
    > Art. 835 i Art. 734 ust. 1
    > Kodeks cywilny z dnia 1964-04-23
    > (Dz.U. Nr 16, poz. 93 )
    >
    > i dla bezpieczeństwa zalecił spisac umowę zlecenia
    > bez wynagrodzenia.

    Wpłata pieniędzy na konto od razu przesądza sprawę. bo art 835 mówi o
    zwrocie w stanie nienaruszonym, a ty po wpłacie gotówki na konto nie jesteś
    już w stanie oddać tych samych pieniędzy w sensie banknotów. To jest właśnie
    depozyt nieprawidłowy opodatkowany 2%.

    Co do umowy zlecenia to jak chciałbyś to sformułować?
    Treścią takiego zlecenia musiałoby być przekazanie gotówki synowi, bez
    określenia formy przekazu.
    Wówczas możnaby albo dać fizycznie synowi te same banknoty do reki, albo
    wpłacić je na jego konto, ale bezpośrednio na jego.
    Wpłata tych pieniędzy an własne konto, a potem przelew dalej jakoś mi ciężko
    podciągnąć pod umowę zlecenia przelewu.
    Dodatkowo przeczytaj sobie jeszcze art 741. Bo taki przelew przez własne
    konto własnie pod niego można podciągnąć.

    Z całym szacunkiem dla twojego dorady albo radziłbym mu się więcej
    zastanawiać zanim coś powie.