    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna
    Date: Tue, 11 Feb 2014 22:58:16 -0600

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zależy.
    >
    > Bo jeśli zamiarem strony było odzyskanie tych pieniędzy, to późniejsze
    > "odpuszczenie" długu darowizną nie jest.
    > Po drugie, fakt "wzięcia pieniędzy babci w zarząd" wygląda wiarygodnie,
    > a to też nie darowizna, pieniądze nie stanowią między stronami "zapłaty",
    > są jedynie przedmiotem świadczenia, jedynym punktem zaczepienia wydaje
    > się być "usługa zarządu" właśnie, ale ta w myśl przepisu opodatkowana
    > (w relacji wnuczki do babci oraz z powrotem) nie jest.

    > Sama "usługa" jest w naturze :)
> [...]

    dlatego tez zasugerowałem założenie subkonta i ostre pilnowanie moje
    płacę z mojego, babci płacę z "babcinego subkonta".

    mielismy podobny problem z darowiznami dla dzieci a to od dziadków a to
    od babc (mamy dostep do ich kont) ,ktore chciały, zebyśmy sobie z ich
    konta przelali na nasze z intencją dla dzieci.
    No i rodzi sie pytanie jak US to potraktuje darowizna dla nas czy dla
    dzieci, skoro nie ma zadnego śladu w postaci wyprodukowanego papierka.

    Problem rozwiązaliśmy tak, że nie u siebie tylko u babc pozakładalismy
    subkonta i jak babcia robi prezent urodzinowy to jej pieniądze znikają z
    konta i lądują na jej subkoncie o ktorym nie wie, a my dzieciom kupujemy
    ze swoich.
    W ten sposób odpadł problem dla kogo faktycznie była darowizna, po kasa
    nie opuszcza konta babci.
    Ładna sumka się już zebrała. Kiedyś sie ją zwinie w gotówce przy okazji,
    albo przeleje dziciom jak już będą miały własne konta albo faktycznie
    kupi coś konkretnego.