  • Data: 2007-01-08 15:07:10
    Temat: Re: DG, umowa o dzieło a ZUS
    Od: "ebrom" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tym zastrzeżeniem, że IMO nie jest oczywiste "dzieło" przy edukacji.
    > Podstawowym zastrzeżeniem jest niemożność wzięcia odpowiedzialności
    > za wynik - o ile się orientuję umowa że "dostaniesz zapłatę pod
    > warunkiem że edukowani dostaną ocenę co najmniej 3,8 średnio"
    > do czegoś nie bedzie przystawała :)

    no właśnie!, zauważ, że w tym przypadku jest problem z
    wyszczególnieniem odpowiedzialności za wykonywane zlecenie/dzieło...

    ponadto jeżeli już część odpowiedzialności byłaby po mojej
    stronie, to nie zostaną spełnione łącznie te trzy "magiczne"
    warunki nowej definicji DG i nie byłoby problemu z pozostawieniem tego
    jako DG bez zabawy w umowę o dzieło...

    > Albo "ryczałtowe" (20%?) albo "wg poniesionych wydatków".
    > Nie ma tylko możliwości zaliczenia w koszty amortyzacji, resztę
    > kosztów "przypisanych do przychodu" (znaczy konkretnych wydatków)
    > można przecież rozliczać na rachunku! (trzymając dowody wydatków
    > i oczywiście nie OPRÓCZ ryczałtowego 20"% KUP, ale ZAMIAST).

    hmm, ale DG nadal będzie o tym samym profilu działalności przy
    współpracy z firma Y, gdzie nie ma żadnych wątpliwości, czy może
    to pozostać DG, czy nie...
    stąd dochodzimy do absurdu, polegającego na tym, że z firma Y mogę
    współpracować i rozliczać się jako DG, a w odniesieniu do
    współpracy z firmą X już nie! mimo tego, że to jest ten sam typ
    działalności...

    > ZUS nie musi być przecież zaliczany w koszty!

    no tak, wszak można go przecież rozliczyć dopiero w rozrachunku
    rocznym jako składki poniesione osobiście

    > IMO niedopuszczalność traktowania części czynności, które są takie
    > jak w DG, za DG, to już horror.

    no właśnie stąd moje i zapewne wielu innych osób rozterki... a
    miesiąc wszak niedługo się skończy i jakieś rachunki wypadałoby
    wystawić, pytanie tylko jakie...

    --
    ebrom