  • Data: 2007-04-16 06:56:48
    Temat: Re: DG - remanent początkowy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 15 Apr 2007 01:12:56 -0700, DarkStar napisał(a):

    > Zaczynam właśnie działalność gospodarczą, do której celów będę
    > wykorzystywał prywatny komputer (jestem programistą). Nie chciałbym go
    > wciągać na żadne listy, gdyż wykorzystuję go również do celów
    > osobistych - chodzi o to, żeby nie miał żadnych obostrzeń "tylko do
    > celów DG". Komputer oczywiście kupiłem dużo (prawie dwa lata)
    > wcześniej, wtedy nawet nie wiedziałem, że będę prowadził DG.

    To czy wciągniesz k0omputer do środkół trwałych to twój wybór.

    > Wiem, że przed rozpoczęciem działalności muszę sporządzić remanent -
    > czy w związku z tym, że komputer będzie wykorzystywany do celów DG
    > muszę go wciągnąć na listę? Rozumiem, że remanent dotyczy tylko
    > środków trwałych (czyli czegoś fizycznego) i nie podlegają mu na
    > przykład licencje software'owe zakupione przed rozpoczęciem
    > działalności? Czy w ogóle jest jakiś przymus uwzględniania w
    > remanencie początkowym czegokolwiek?

    Mylisz się - remanent początkowy nigdy nie obejmuje środków trwałych.
    Wyłącznie towary handlowe i materiały. Jest obowiązek wciągnięcia do
    remanentu wszytkiego co sprzedajesz lub używasz jako materiał podstawowy
    przy usługach. Ogólnie rzecz biorąc nie możesz w ramach DG sprzedawać
    czegoś co wzięło się "z księżyca". Co do licencji masz rację.