  • Data: 2003-02-20 22:11:09
    Temat: Re: Czy wysyłać PIT 5 za styczeń jak nie ma podatk u?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0302202142440.-418047@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > On Thu, 20 Feb 2003, Sark wrote:
    > [...]
    >
    > Miałeś zero *podatku wykazanego* (oczywiście nakrzyczeć, zielonych
    > nasłać !) czy zero podatku *do zapłacenia* o czym się rozpisujemy ??

    Pierwsza deklaracja w roku, zanosiłem w lutym za styczeń, jakiś mały przychód w
    styczniu tak że *do zapłacenia* wyszło zero. Zreszta
    pani szybko to załatwiła "wyszła jakaś zaliczka do zapłaty ? nie to .... :))" ....
    wyskoczyła mi gdzieś w marcu i dopiero wtedy
    zapłaciłem i złożyłem pierwszego pita-5 ... a potem, do końca roku, to juz zanosłem
    co miesiąc niezależnie od tego czy miałem do
    płacenia czy też nie .... i taka zasada jest do dzisiaj (z tego co mi wiadomo to
    większośc US stoi na stanowisku, że jeżeli juz się
    złożyło raz PIT-5, bo był podatek jak opisałem wyżej, to potem trzeba składac dalej).
    W zeszłym roku koledze pierwsza zaliczka "wyskoczyła" w sierpniu i pierwszego pita-5
    złożył we wrześniu za sierpień. Do końca roku
    miał takie przychody że juz mu nastepna zaliczka na podatek doch. nie wyskoczyła
    (koszty, ub. społ. u.zdrow. skutecznie
    zrównoważyły) ale pitki składał.

    Sark