    From: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy płatnik vat musi ZAWSZE wystawiać fakturę?
    Date: Sun, 15 May 2005 00:06:01 +0200

    > Wymieniłem na liście rzeczy jakie *można* robić spisując sprzedaż
    > aby "w miarę" zebrać możliwości i nie narazić się na uwagi "że
    > przecieć wcale nie trzeba tak a można siak" :) - a jako ewidencja
    > sprzedaży może być użyta ewidencja VAT ! - i w niej ujmuje się wtedy
    > *wszystkie* sprzedaże (fakturowane i niefakturowane).
    > Zgadza się ? :)

    Oczywiście. !
    Jakoś tylko nie mogę zrozumieć.... w rozporządzeniu do KPiR jasno jest
    napisane, że podatnik moze zrobić sobie zestawienie na podstawie wspomnianej
    przez ciebie ewidencji VAT, natomiast martwi mnie brak zapisu, jakoby biuro
    rachunkowe rozliczające tegoż samego podatnika również mogło z tego
    zestawienia wpisywać kwotę przychodu na koniec miesiąca łączną kwotą. Czy
    coś przeoczyłam?
    Jak rozumiem, biuro może wpisywać albo łączną kwotę z ewidencji sprzedaży
    (dla sprzedaży nie dokumentowanej rachunkami lub fakturami) lub łączną kwotę
    z raportów dobowych i (lub) w najleprzym wypadku (jeśli fv dla "niefizyków"
    nie przechodzą przez kasę) dzienne zestawienia sprzedaży (faktur). A
    miesięcznego zestawienia sprzedaży wpisywać nie może. Mylę się?

    > ...czyli również "te f-ry do których nie wystawiono paragonów" ?

    > IM*H*O wyglada prawidłowo... - z jednym zastrzeżeniem.
    > Czy jeśli klient 'indywidualny nie DG' bierze fakturę lub sprzedaż
    > "firmowa" idzie przez kasę fiskalną - to czy na f-rze są *te same
    > dane* co na paragonie ?
    > Przecież *skądś* różnica musi się brać :)

    Sprawdziłam - różnica nie wychodzi nigdy na fv do paragonu, ale przy samych
    paragonach

    Ale wiesz.... mam teraz watpliwości, czy robię prawidłowo (zobacz dokładnie
    par. 30.1. i to, co napisałam tu w 1-ej odpowiedzi ;)
    Myślę, że muszę to poprawic, bo nie mogę chyba wpisywać sprzedazy z faktur
    jedną pozycją na koniec miesiaca. Nie uwazasz?

    dzięki
    monika