  • Data: 2005-05-16 10:05:55
    Temat: Re: Czy płatnik vat musi ZAWSZE wystawiać fakturę?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 15 May 2005, Kalina wrote:

    >+ Jakoś tylko nie mogę zrozumieć.... w rozporządzeniu do KPiR jasno jest
    >+ napisane, że podatnik moze zrobić sobie zestawienie na podstawie wspomnianej
    >+ przez ciebie ewidencji VAT, natomiast martwi mnie brak zapisu, jakoby biuro
    >+ rachunkowe rozliczające tegoż samego podatnika również mogło z tego
    >+ zestawienia wpisywać kwotę przychodu na koniec miesiąca łączną kwotą. Czy
    >+ coś przeoczyłam?

    Hm... przyznam iż nie zwróciłem nigdy uwagi że w par. 30 minister raczył
    być zapodać listę "podstaw dowodów" tym samym zawężając to co może zrobić
    biuro.
    Może ktoś skomentuje.
    [...]
    >+ miesięcznego zestawienia sprzedaży wpisywać nie może. Mylę się?

    Listeralnie wychodzi iż się nie mylisz... mimo iż z logiką (taką
    "niepodatkową") niekoniecznie jest to spójne :)

    >+ > Czy jeśli klient 'indywidualny nie DG' bierze fakturę lub sprzedaż
    >+ > "firmowa" idzie przez kasę fiskalną - to czy na f-rze są *te same
    >+ > dane* co na paragonie ?
    >+ > Przecież *skądś* różnica musi się brać :)
    >+
    >+ Sprawdziłam - różnica nie wychodzi nigdy na fv do paragonu, ale przy samych
    >+ paragonach

    No to dziwne :[

    >+ Ale wiesz.... mam teraz watpliwości, czy robię prawidłowo (zobacz dokładnie
    >+ par. 30.1. i to, co napisałam tu w 1-ej odpowiedzi ;)
    >+ Myślę, że muszę to poprawic, bo nie mogę chyba wpisywać sprzedazy z faktur
    >+ jedną pozycją na koniec miesiaca. Nie uwazasz?

    ...na razie nic nie uważam :), za trudne dla człowieka który równolegle
    przygotowuje (ZUSy wydłubuję z całego roku) papiery dla kontroli US :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)