  • Data: 2005-05-14 20:35:05
    Temat: Re: Czy płatnik vat musi ZAWSZE wystawiać fakturę?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 May 2005, Kalina wrote:
    [...]
    >+ > A "zestawienia" robi się *dziennie*... par. 8.4, par. 18.1,
    >+
    >+ Masz rację, ale zestawienie jest jedno za cały miesiąc, tylko zapisów w nim
    >+ dokonujesz każdego dnia 9dokładnie to wynika z przytoczonego przez ciebie
    >+ punktu :)

    Co prawda to prawda :)
    W sumie usiłowałem poprotestować do sformułowania "zestawienia za
    cały miesišc", coby ktoś nie pomyślał że przychody może raz na
    miesiąc spisać i będzie OK !

    >+ par. 13..1,
    >+ Tu troche poszedłeś nie na temat - tu jest mowa dziennym zestawieniu
    >+ sprzedazy (faktur), a nie o ewidencji sprzedazy. Bo w ewidencji nie ujmuje
    >+ się faktur, tylko wyłącznie to, co nie zostało nimi (lub rachunkami)
    >+ udokumentowne.

    Wymieniłem na liście rzeczy jakie *można* robić spisując sprzedaż
    aby "w miarę" zebrać możliwości i nie narazić się na uwagi "że
    przecieć wcale nie trzeba tak a można siak" :) - a jako ewidencja
    sprzedaży może być użyta ewidencja VAT ! - i w niej ujmuje się wtedy
    *wszystkie* sprzedaże (fakturowane i niefakturowane).
    Zgadza się ? :)

    >+ > par. 19.1: można "różnie", ale co najmniej *jedną*
    >+ > dokumentację (albo zestawienia, albo ewidencję sprzedaży,
    >+ > albo KPiR) - oczywiście jeśli nie ma kasy fiskalnej [...]
    >+ > Nie można "spisywać zestawienia" raz na miesiąc", IMHO :)
    >+
    >+ Nie mówimy przecież o spisywaniu jednego dnia, tylko (co zresztą napisałam
    >+ niżej, o zsumowaniu jednego - ostatniego dnia miesiąca wszystkich pozycji z
    >+ całego miesiąca).

    Owszem - miałem na myśli "ujęcie" a nie "podsumowanie" !

    >+ I to, zgodnie zresztą z
    >+ par. 30. 3 można ująć w KPiR w jednej pozycji. A w oddzielnej pozycji np
    >+ zestawienie faktur sprzedaży, jeśli takie istnieją.

    Taaaaa...jest !

    [...]
    >+ to jasne - moze być, jak przyznajesz, wpisami dziennymi

    Zgadza się. Mi chodziło o akcent na "dzienność" wpisywania *gdzieś*
    przychodów :) - nawet jak suma jest "miesięczna".

    >+ a przy okazji.... od dawna już borykam się z takim problemem....
    >+ firma prowadzi sklep i ma kasę fiskalną. Oprócz tego wystawia fv dla firm.
    >+ Ich programik drukuje na koniec miesiąca podsumowanie miesiąca i rejestry
    >+ sprzedaży (oddzielnie fv sprzedaży, oddzielnie fv do paragonów itd). Dostaję
    >+ też miesięczne zestawienie z kasy fiskalnej. I tu problem, bo program
    >+ komputerowy jakoś inaczej zaokrągla i zawsze kwoty netto z zestawienia sa
    >+ ciut inne niż z kasy.

    Hm... IMHO program jest nieprawidłowy.
    VAT (a raczej - sposób zaokrąglania w powiązaniu ze sposobem liczenia)
    wolno liczyć jak wiemy na kilka sposobów (ostatnio doliczyłem się
    czterech :]) i jeśli program liczy dane idące przez kasę to IMO *te dane*
    powinny być policzone *tak jak w kasie*.
    Podatnik może sobie wybrać jak "porachuje zaokrąglenia" - ale tego
    co wybrał (on - albo kasa fiskalna :]) musi się trzymać.
    Czy dobrze podejrzewam że ichni program faktury "do paragonów" liczy
    *inaczej* niż kasa ?

    >+ Do KPiR wpisuję więc przychód w 2 pozycjach:
    >+ 1. Kwota netto z wydruku fiskalnego

    ...powiedzmy że nie ma jak się przyczepić ;) - poza uwagą o f-rach
    jak niżej !

    >+ 2. Sporządzam zestawienie sprzedaży, w którym uwzgledniam tylko pozostałą
    >+ sprzedaż (bez paragonów w ogóle).

    ...czyli również "te f-ry do których nie wystawiono paragonów" ?

    >+ Czy robie prawidłowo???? Mam taką nadzieję :)

    IM*H*O wyglada prawidłowo... - z jednym zastrzeżeniem.
    Czy jeśli klient 'indywidualny nie DG' bierze fakturę lub sprzedaż
    "firmowa" idzie przez kasę fiskalną - to czy na f-rze są *te same
    dane* co na paragonie ?
    Przecież *skądś* różnica musi się brać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)