    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy można wliczyć zdrowotny w koszty co miesiąc?
    Date: Wed, 12 Sep 2007 10:40:49 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 12:26:56 +0200, ZS napisał(a):

    > Prowadzę dzialalność już 3 lata, KPiR bez vat i nigdy wolnej kwoty nie
    > przekroczyłem wiec podatku nie płaciłem. Zdrowotny też dopoiero w kwietniu
    > rozliczałem 7,5% i dostawalem zwrot. Teraz zarobiłem 8tys i musze zapłacić
    > podatek. Rozmawiałem z koleżanką księgową i powiedziała że już nie trzeba
    > PIT--5 składać tylko wyliczony podatek przesłać (co znalazłem w necie i od
    > tego roku nie trzeba). Powiedziała też że mogę co miesiąc zdrowotny wpisywać
    > w KPiR (oczywiscie 7,5%). Czy tak jest? Kiedys chyba nie można było jak sie
> [...]

    1. Odliczasz 7,75 a nie 7,5%
    2. Skąd zwrot w kwietniu jak nie było podatku?
    3. Nigdy nie było można i nadal nie można wpisywać zdrowotnego w KPiR.
    4. Możesz odliczać 7,75% podstawy w ciągu roku albo dopiero przy
    rozliczeniu rocznym. Twój wybór. Tylko po co płacić za dużo?
    5. Zdrowotne na rozliczeniu rocznym możesz odliczać nie tylko od podatku
    z DG ale od całego podatku (np także z pracy). To zresztą wynika z układu
    PIT-36