  • Data: 2007-09-12 10:54:31
    Temat: Re: Czy można wliczyć zdrowotny w koszty co miesiąc?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jureq wrote:
    > Zdrowotne na rozliczeniu rocznym możesz odliczać nie tylko od
    > podatku z DG ale od całego podatku (np także z pracy). To zresztą
    > wynika z układu PIT-36

    Nie kwestionuję tego co napisałeś,
    ale zupełnie oftopiczne mam pytanie:
    Uważasz, że układ PITa daje jakieś uprawnienia
    do odliczenia?

    Rozważam właśnie taką swoją sytuację,
    gdzie układ PITa pozwala mi odliczyć przy wspólnym rozliczeniu
    składki zdrowotne płacone w działalności żony
    od podatku mojego (w zasadzie naszego) , ale z przepisów
    prawa taka możliwość nie wynika.
    Wydaje mi się, że PIT jest źle skonstruowany,
    ale czy to daje mi prawo do odliczenia?