  • Data: 2007-09-12 11:50:27
    Temat: Re: Czy można wliczyć zdrowotny w koszty co miesiąc?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:

    > Podpinam się, też będe miał tego zonka

    > Czyli mi wychodzi taki algorytm:
    >
    > - kazdy z małżonków od swojego dochodu osobno odlicza społeczne
    >
    > - nastepnie wylicza się podatek na imię obojga małożonków w podwójnej
    > wysokości
    > podatku obliczonego od połowy lącznych dochodow(po odliczeniach) -
    > czyli liczymy podatek
    > od łącznych dochodów, wg algorytmu z art. 27 updof(tymczasowo
    > nadpisanego art. .
    >
    > - dopiero teraz odliczamy zdrowotne - zgodnie z art. 27b. W ustawie
    > nic o tym nie pisze jak to zrobić,

    Niby tak, ale jakoś dziwnie wydaje mi się, że jest tam mowa o podatku
    podatnika (przynajmniej tak wynika z wywodów w poprzedzających artykułach)
    a w tym wypadku składki opłlacone przez podatnika
    (żonę) odejmowane będą od podatku męża.

    > ale skoro małżonkowie rozliczają się razem, a nic nie zabrania
    > odliczenia zdrowotnego objogna z nich,
    > to chyba można to zrobić? W przeciwnym razie trzeba ustalić które
    > zdrowotne ma mieć priorytet.

    Też się zastanawiasz? :-)
    A może wg zasady - komu wystarczyłoby podatku?
    (żaden przepis tak nie nakazuje, ale nie chciałbym, żeby
    to na mnie testowali co zrobić z kwotą podatku około 2000 :-))

    Nie wiem.