  • Data: 2002-12-23 22:44:57
    Temat: Re: Czy moge odliczyc vat od niezaplaconej faktury?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Dec 2002, Pawel F. Rozenek wrote:
    [...]
    >+ > "...jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogą być zaliczone do
    >+ > kosztów uzyskania..."
    >+ > "nie moga być" - a nie "nie są" !
    >+
    >+ Moze napisze dokladnie:

    Dla porządku: protestowałem wobec opinii która odnosiła się
    do rozliczeń "kasowych" :) w KPiR.

    >+ KPiR, VAT (nie kasowo, tylko po staremu),

    VAT nie kasowo, ale ty nie napisałeś jak *KPiR* !
    I o to poszedł odłamek dyskusji: czy przy kasowym
    rozliczeniu podatku *dochodowego* możesz rozliczyć
    VAT (płacony "normalnie", czyli memoriałowo) od
    faktury która (niezapłacona) nie byłaby (jeszcze)
    kosztem :)
    iMHO tak z powodu jak wyżej.

    >+ faktura wystawiona np. 28
    >+ stycznia, termin platnosci 15 lutego, a zaplacona 1 marca.
    >+ Zaksiegowana w KPiR i VAT na poczatku lutego.

    IMHO OK. Pamiętam opinię Maddy że później (ale "w roku")
    zawsze można w koszt wrzucić, więc nawet nie trzeba
    się sprężać z uzasadnianiem stycznia w lutym :)

    Pozdrowienia, Gotfryd