  • Data: 2004-02-27 12:59:41
    Temat: Re: Części komputerowe a DG
    Od: "Lucyna" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziekuję za odpowiedź Bogusławie.

    Nie do końca jednak sprawa wygląda tak jak to zobaczyłeś....
    Może nie napisałam precyzyjnie o co mi chodzi, bo chciałam
    sprawę przedstawić możliwie prosto i 'schematycznie'.

    > Jesli komputer istotnie jest "dosc stary" zastanow sie nad kupnem "nowego
    > pudla" za ok 1000 PLN kupisz wszystko, co trzeba by komputer
    > nadawal sie do pracy przez dlugie lata (obudowa, plyta procesor
    > z went.. pamiec)

    Sęk w tym, że on wcale nie jest taki stary. To Pentium IV 2.0 GHz.
    Nie chce nowego i nie stać mnie na nowy.
    Chce jednak wymienić parę częsci, bo tego potrzebuję i na to mnie stać.
    Teraz chcę kupić nowy RAM za 850 zł (1 GB RAM).
    Specyficznych programów uzywam i potrzebuję duzo pamieci.
    Bede tez kupowac nowy dysk, bo mam tylko 120 GB miejsca,
    a potrzebuję 3x tyle. Ale to za jakies 2-3 miesiące.

    Jak kupie RAM i dysk to przez wiele wiele miesiecy nie bede juz
    kupować zandych kolejnych czesci. Nie ma wiec tu mowy
    o sytuacji, gdzie kupno calego nowego kompa rozwiazaloby sprawę.

    Podkreslam - chodzi o powolne kupowanie czesci, to juz istniejącego
    prywatnego kompa, uzywanego do "firmowej" pracy.

    > do tego dolozysz bedace wlasnoscia podatnika monitor, dysk, CD-zlom
    > i bedzie komp "jak nowy" Oczywscie jak chcesz odrobine luksusu, mozesz tez
    > kupic Monitor.. lub dysk..

    Czyli generalnie sugerujesz, że wolno mi dokupywac nowe części,
    powoli i stopniwo, wliczając je w koszty na bieżąco?

    > Kupujesz wszystko w jednym miesiacu i skladasz kompa,
    > ODDAJESZ DO UZYTKU, amortyzujesz jednorazowo...
    > A potem mozesz go sobie ulepszac...

    Czyli nie obejdzie się bez formalnego przekazania kompa "do uzytku firmy",
    tak jak to musiałam zrobić z samochodem? (stary prywatny samochod
    wciągnęłam do środków trwałych i amortyzuję co miesiąc 1/36 wartosci).

    Wiem, ze z kompem moglabym tak samo zrobić, ale jakoś nie chcę.

    > Alez to ZADNA KOMPLIKACJA..

    Nie jestem w tym biegła. Ale wiem, ze jak kiedyś sprzedam samochod,
    ktory splamił się byciem w EŚT, to zapłacę podatek 19%.
    Ale samochod to samochod - rzecz w 1 kawałku.
    Nie widziałabym co zrobić, jak zaksięgować np, sprzedaż 1 częsci
    z komputera, ktory był w EŚT. Chcę uniknąć sytaucji, ktorych nie rozumiem.

    > No to wyrzucaj...

    A urzad skarbowy nie potraktuej częsci wyrzuconej,
    jak sprzedanej? Nie upomni się o nią? Nie każde płacić jakich
    podatków? Nie chodzi mi tu bynajmniej o te parę groszy,
    które taki podatek by mógł wynosic, ale raczej o to, że czegoś
    nie dopatrzę przez niewiedzę i "podpadnę".

    > Kupno RAM do starego komputera to "wyrzucony pieniadz..."

    To będzie nowoczesny DDR-400 MHz i przezyje jeszcze u mnie
    2 kolejne komputery. Ale nie dyskutujmy o częsciach.

    Szczerze mówiąc wciąż nie wiem jak rozwiązać tą sprawę.
    Jestem ostrozna, więc pewnie skonczy się na tym,
    ze dla świętego spokoju kupię ten RAM czysto prywatnie i już :-(

    Pozdrawiam,

    Lucyna.