  • Data: 2004-02-27 23:25:48
    Temat: Re: Części komputerowe a DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Feb 2004, Lucyna wrote:

    >+ > >+ Wyjąć część części i wstawić w ich miejsce nowe.
    >+ > Jak ewidentnie nie "podwyższa funkcjonalności" to IMHO
    >+ > jest to remont :) Oczywiście jeśli "stare" się zepsuło :)
    >+
    >+ No własnie.... jak mam udowadniac, że jakaś tam część się zepsuła?
    >+ Mam sporządzać jakiś protokół złomowania np. myszki,

    Myszą bym się nie przejmował, na odwrocie f-ry opisuje się
    przeznaczenie zakupu - i IMHO wpis "poz. 3, mysz komp.,
    przezn. do wymiany uszkodzonej" wystarczy.
    Jak coś poważniejszego - to może protokół...

    [...]
    >+ Skorzystam z tej rady.

    Jakiej tam rady... wrrrrrr.... ! Ja tu tylko komentuję ! ;>
    (jeszcze nie wiesz jak to jest z doradzaniem ??)

    >+ Wciągnę ten komp do EŚT, tak jak samochód.
    >+ Ustalę rozsądną wartość na grudzień roku poprzedniego,
    >+ powiedzmy, że będzie to ok. 2000 (wszak nie musi być >3500),

    No, ja się zastanawiam nad owym "powiedzmy że".
    Osobiscie (też "kawałki komputera" wciągałem :)) mam w archiwum
    ładnie złożoną ofertę pewnej hurtowni :) oraz "protokół
    środka trwałego" zawierający wycenę (z wkazaniem ceny nabycia
    o ile była, wartosci nowej częsci oraz mojego oszacowania
    wartości części używanej).

    >+ i zamortyzuję 1-razowo, w miesiącu oczywiście następnym.

    :)
    Ale możesz również "w tym" :)
    Am. jednorazowa ma w ustawie właśnie taki zapis: "w miesiącu
    wprowadzenia lub następnym" ("zwykła" amortyzacja = tylko
    "od następnego" !).

    [...]
    >+ Jak księgować poszczególne części zakupione do takiego zestawu
    >+ komputerowego, takiego, który jest w EŚT?

    Do 3,5 kzł - IMHO "po prostu w koszt".
    Na sławetnym odwrocie f-ry: "przeznaczone dla użytku wewn,,
    założone do ST02 (czy np. ST2003/02 czy jak tam ST sobie
    ponumerujesz :))

    >+ Rozumiem, że trzeba tu rozróżnić remont od ulepszenia.

    Tak.

    >+ Remont (=modernizacja)

    IMHO nie, "ulepszenie==modernizacja" :)

    >+ to wymiana starego dysku na nowy.
    >+ Ulepszenie, to zakup kolejnego dysku do kolekcji.

    Tak. Albo "wymiana na inny ze względu na cechy". Jak uzasadnisz
    wymianę "ze stary był za mały" to to już "ulepszenie" :)

    >+ A sprzedaż pózniej jakiejś części stanowiącej czesc ŚT?

    "Normalnie". Netto w przychód, VAT do VATu należnego.

    >+ Pachnie mi to brzydko komplikacjami z VAT-em
    >+ (w przypadku czesci kupionych juz na firmę).

    Nie ma powodu. VAT się należy *od sprzedaży* (owszem, nie
    zawsze, ale w tych 99,98%... :))

    >+ Echhh..... znów ciemny gąszcz przed oczami....

    Nie marudź :)
    [...]
    >+ Ale wzmocnilisnie mnie na tyle, że na pewno już nie wymieknę
    >+ całkiem i nie kupie tych częsci czysto prywatnie :-)

    ...i o to chodzi :)
    Bo czasem niektórzy sugerują iż grupa jest od myślenia nad
    omijaniem podatków. A to nie prawda - chodzi tylko i wyłącznie
    o PRAWIDŁOWE ich płacenie ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)