    From: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co jest ST dla deklaracji VAT-7
    Date: 26 Oct 2006 14:15:08 +0200

    >  Tak jest :) - wyłącznie *podatkowo*.

    nr

> [...]
    >  I nie żartuję: tego, czy w razie konieczności wypełniania druków
    > RG-coś-tam (dla GUS) nie należy tego co potoczne nazywa się "wyposażeniem"
    > (bo nie tylko idzie o wyposażenie ewidencjonowane, >1500 zł na KPiR
    > i limitu "istotności" na PK - ale wszelkie, włącznie w owym młotkiem)
    > również doliczyć do ewidencjonowanych - powiedzieć się nie podejmuję.
    >  Może tak być.
    >  Jednak dla celów *podatkowych* czegoś czego podatnik *nie chce* zaliczyć
    > do ST w jedynego powodu - że ma WP <3500, bez względu na czas używania,

    ---------
    Nie gniewaj się, że nie odpisuję pod kazdym "podniesionym problemem".:-)
    Moja wiedza na temat "Ewidencji Środków Trwałych" jest taka:
    1) na początku każdej działalności gospodarczej obowiązkowo nalezy założyć EŚT
    2) nie ma znaczenia, w jaki sposób jest prowadzona księgowość
    3) np. w pierwszym roku zaprowadzisz PKPiR, w drugim roku musisz prowadzić
    pełną księgowość a w trzecim roku prowadzenia działalności znów wracasz do
    PKPiR. A EŚT jest ciagle jedna i ta sama.
    4) Ustawa ważniejsza niż wykonawcze rozporządzenie.Zawsze tak było.:-) Tylko
    czy w ustawie o p.d.o.o.f. kazano zrobić "coś" Radzie Ministrów.
    5) Jest możliwe:-), by rzeczowy składnik ujety w EŚT nie miał wpływu na dochód
    i ....podatki.
    Przykład, proszę bardzo. : Tworzysz miejsce pracy osobie niepełnosprawnej.PFRON
    refunduje Ci wózek widłowy za 50 tysięcy. Wózek musisz wprowadzić do EŚT,
    wpisujesz stawkę umorzenia i inne dane. W księdze EŚT naliczasz miesięczną
    amortyzację, ale do PKPiR nie księgujesz w koszty. Chyba, że, chyba, że za
    wózek płacisz 70 tysięcy, to róznicę 20 tysięcy amortyzujesz w koszty co
    miesiąc wg stawki.
    6. Co do uznania młotka za środek trwały, to przemilczę:-)) Nie! powiem: jak
    ktoś chce , to niech nanosi do EŚT i 100 młotków i jak ma duzo czasu i dużo
    chęci, to niech to po zużyciu protokołem zlikwiduje z EŚT. Po zdjęciu ze stanu,
    niech nie zapomni wywieżć tego szmelcu na złom a kwitu zaksięgować w Przychody.
    I..... to byłoby tyle.:-)
    Pozdrawiam Areta