  • Data: 2006-10-27 16:44:20
    Temat: Re: Co jest ST dla deklaracji VAT-7
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Oct 2006, Aretkka wrote:

    > co nie znaczy, że trzeba przepisywać z "Ewidencji" na "Wykaz". W
    > rozporzadzeniu w sprawie "Wykazu" piszą, że powinien zawierać CO NAJMNIEJ
    [...]
    > No nie! J.w. "Zgubiłeś" słowo " co najmniej":-)

    Zgoda, podkoloryzowałem ;)

    > Sprawdź ten art. 22n.2 :) - zapisano *dokładnie* co ma być w EST.
    >
    > Odsyłam do art.22 c.1. Jest tam napisane, czego nie nalezy ujmowac
    > w "Ewidencji"pomimo wartości powyżej 3500,oo zł
    > Np.kupuje komputer i uznam, że bedę uzywała go krócej niż rok, to nie wpisuje
    > go do EŚT.

    Ale to mnie nie interesuje, bo rozpatruję przypadek ST co do ktorego
    z góry ZAKŁADAM że będę używał ponad rok. Ja nie mam zamiaru kombinować
    dookoła świata poprzez 'wstępne założenie że będę używał krócej niż rok'.

    Przepis 22d.2 w powiązaniu z odesłaniem do 22d.1 wprost pozwala NIE
    rozliczać podatkowo za ST i NIE wpisać do EST - pomimo że UZNAJĘ że będę
    używać ponad rok. Zaznaczam: *POZWALA*. Bo ST nadal jest ST, i wolno
    go rozliczać jako ST.
    Ale nie chcę zaliczć do ST - wolno mi. Jeden i tylko jeden warunek:
    mam swobodę tylko dla WP max. 3500 zł.

    > Totalna blokada i już.:-)

    Wzajemnie :)
    Uparłaś się wysuwać argumenty na inny temat, niż ja dyskutuję.
    Tak, młotek za 5 zł o przewidywanym czasie używania >rok jest ST.
    Tyle, że *nie muszę stosować zasad rozliczania ST* dla tego
    młotka. I nie "metodą zastępczą" - tylko wprost, tylko na tej
    podstawie że jest "małowartościowy" mam prawo powiedzieć że
    "nie stosuję do niego zasad rozliczania ST".
    Za deklarację skorzystania z tego prawa uznaje się zadekretowanie
    na f-rze "przeznaczono na cele wewnętrzne" albo coś podobnego.

    > Chcę podkreślić, że dla ustawodawcy ważniejszą rzeczą
    > jest okres uż y w a n i a niż jego wartość.

    Ależ nie - mowa o NASTĘPNYM kroku. *PO* określeniu, że dany
    przedmiot jest ST.
    Okres używania (plus kilka innych warunków, musi być np. spełniony
    wymóg że mowa o RZECZY, czyli nie dotyczy to zwierząt itp) określa
    tylko że coś spełnia definicję ST.

    Jest wyraźnie powiedziane, że MIMO iż coś spełnia definicję ST
    NIE MUSI być kwalifikowane dla celów podatkowych jako ST.
    Ustawodawca *w zależności od wartości* pozwala podatnikowi
    na SAMODZIELNY wybór czy zaliczyć dany wydatek do rozliczania
    wg zasad dotyczących ST czy nie.
    Przynaję, że prowadzi do do pewnego zamieszania lingwistycznego,
    jako że wszyscy mówią o "niezaliczeniu młotka do ST" i... sam
    się do tego przynaję :]
    Ale wypowiadanie się "młotek został zakwalifikowany do wyłączenia
    z rozliczania według zasad dotyczących ST" jak przyznasz jest
    trochę... nieporęczne :]
    Progiem jest ustawowe 3500 zł, i wyraźnie zapisano że przy
    NIE stosowania zasad rozliczania jako ST taki wydatek (dotyczący
    ST którego *z wyboru podatnika* nie rozlicza się jako ST) księguje
    się jako zwykły koszt.

    > Juz nie pamietam:-))

    :)

    pzdr, Gotfryd