  • Data: 2006-10-28 07:53:27
    Temat: Re: Co jest ST dla deklaracji VAT-7
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610252258030.2488@a64wrk...
> [...]
    > zrobić inaczej narusza Konstytucję
    > 2. o ile wiem konieczność innego rozliczania ST dla celów rachunkowych
    > i podatkowych jest normą, i w zasadzie jak komuś się wyliczenia
    > podatkowe (dla ST) pokrywają z rachunkowymi to kwalifikuje się
    > ścisły nadzór i ukaranie ;), umówmy się że wiem iż znacząca większość
    > podatników tak robi "dla wygody" :] - ale prawidłowo dla określania
    > zasad rozliczania ST *powinny* wychodzić choćby inne czasy
    > amortyzacji "rzeczywistej" (dla celów księgowych) i stosowane
    > wg wartości "urzędowych" (dla celów podatkowych).

    rzeczywiście, w większości przypadków powinny :)

    > Nie wiem czy jest *możliwe* aby jakiś rzeczowy składnik był uznany
    > za ST dla celów rachunkowych a nie uznany dla celów podatkowych,

    wg uor rzeczowym skladnikiem majątku jest np. inwentarz zywy, w ustawach
    podatkowych ani śladu po nim w ST

    > mam pytanie pomocnicze: czy UoR przewiduje *możliwość* nie zaliczania
    > do ST rzeczonego młotka za 5 zł, co do którego *uznajemy* że będzie
    > używany ponad rok? AFAIK - tak, ale ja się nie znam na PK, :O

    uor przewiduje wiele mozliwości, których na pierwszy rzut oka w niej nie
    widac :)
    hasło: zasada istotności
    z niej wynika mozliwość stosowania wielu uproszczeń, m.in. dotyczących
    właśnie ST, oczywiście pod warunkiem że nie wpływa to ujemnie na rzetelny
    obraz sytuacji jednostki
    magicznej kwoty 3.500 dla ST w tej ustawie nie znajdziesz, ale jak sądze
    wiele osób stosuje dla uproszczenia ewidencji to własnie kryterium

    > Stanowiska że sprzętu o WP <3500 mimo użytkowania >1 rok można
    > *nie* wpisywać do EST prowadzonej dla celów podatkowych, bo tak wynika
    > *wprost* z ustawy - będę się twardo trzymał.
    > Chyba, że ktoś wskaże mi przepis co najmniej ustawowy (może go uchylać
    > umowa m-narodowa) dotyczący *tej* ewidencji. Podatkowej!

    mówisz oczywiscie o pdof
    bo w pdop, co kiedyś pokazał Tobie Cavallino, jest obowiązek (zupełnie
    idiotyczny imho) wpisywania wszystkich ST do EST bez względu na ich wartość

    pozdrawiam