eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBrawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS › Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
    Date: Mon, 26 Apr 2010 11:41:06 +0200
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS

    On 2010-04-26 09:50, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Dlaczego? Niemcy nie mają zamkniętej granicy, takoż Szwecja. Co ma
    > zamknięcie granicy do porządnego systemu?

    Niestety ten "porządny" system bazuje na błędnych założeniach.

    W czasach kiedy Bismarck wprowadzał ubezpieczenia emerytalne średnia
    długość życia była niższa niż wiek emerytalny.

    Tak więc statystycznie rzecz biorąc ubezpieczenie emerytalne należy
    postrzegać jako ordynarny skok na kasę.

    Obecnie średnia długość życia wzrosła. Zmieniła się też struktura
    demograficzna społeczeństwa. W konsekwencji czego coraz większa część
    dochodów jest zabierana na reanimację chorego systemu. I tak kasa jest
    zabierana bez jakiejkolwiek gwarancji naprawy tego systemu.

    Powiedziałbym nawet więcej, z blisko 100% gwarancją porażki.

    > Nie padnie. Trzeba przetrzymać ten moment, gdzie pokolenie obecnych
    > emerytów musi być utrzymane z naszej pracy + nasza praca musi wystarczyć
    > do utrzymania nas potem. Gdyby Balcerowicz nie rozwalił kraju, to byłoby
    > lepiej.

    Padnie, padnie. I to im szybciej, tym lepiej.

    Piszę to pomimo tego, że większość swojego życia zawodowego mam poza
    sobą i przez cały ten czas moi pracodawcy odprowadzali całkiem tłuste
    składki na ubezpieczenie emerytalne.

    A padnie dlatego, że ludzie potrafią myśleć i liczyć.

    I póki będzie alternatywa polegająca na możliwości emigracji i/lub
    wykorzystaniu prawodawstwa unijnego (składki z DG płacisz w tym kraju w
    którym masz umowę o pracę) to ludzie będą optymalizowali koszty.

    Dlatego napisałem, że jedyną szansą na "uratowanie" systemu jest raczej
    wariant białoruski.

    > Oczywiście. Bo inaczej trzeba by zabić obecnych emerytów.

    Czemu zawsze jest wytaczany ten durny argument?!

    Jeśli obecni emeryci nie zgromadzili majątku pozwalającego na
    samodzielne utrzymanie po zakończeniu działalności zawodowej, to
    przecież na ogół mają dzieci, które powinny i mogą łożyć na utrzymanie
    swoich rodziców.

    Jeśli taka droga zawiedzie, to zawsze jest jeszcze system pomocy
    społecznej, który i tak zajmuje się osobami niezaradnymi życiowo lub
    potrzebującymi pomocy.

    Tak więc jest inna opcja i niekoniecznie trzeba wyciąć całe pokolenie.

    Natomiast właśnie brnięcie w system, który by design nie jest stabilny w
    konsekwencji może spowodować znacznie więcej szkody.

    Piotrek