    From: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Auto (stare!) jako Ś.T. Jaka wartość początkowa?
    Date: Sat, 19 Apr 2008 14:05:15 +0200

    I na koniec zawsze przyjdzie Gotfryd i zamiesza...thx anyway :-)

    Doprecyzuję się, może komuś się jeszcze będzie chciało czytac:
    nie jest dla mnie absolutnie wazne JAKA ta wartośc w cyferkach wyjdzie (na
    oko +-10Kzł) - kosztów mam aż za-dość (działalność od niedawna, deficytowa
    jak dotąd) - ale bardzo lubie grucha (charakterystyczne auto, ale ma swoje
    lata) dlategoi chcę sobie domowy budżet odciążyć i płacić mniej za ew.
    części czy eksploatację (oponki, oleje, pierdołki które lubię zmienić
    częściej, niż tego wymaga technika).
    Ważne natomiast jest dla mnie zrobienie tego wszystkiego prawidłowo, żeby mi
    się urząd nie czepiał. Na zakup mam "Faktura-Marża" na wartość, za jaką
    kupiłem samochód. Nada się? A jeśli przed wprowadzeniem zrobiłem kapitalny
    remont silnika, i założyłęm instalację gazową wartą +-50% wartości auta - o
    ile podwyższyć cenę nabycia? Doliczyć wartości z rachunków za to (jeszcze na
    os. fizyczną)? Czy jednak najbezpieczniej wziąć sobie Ryśka z PZMotu żeby mi
    podbił wycenkę?

    2: Wyczytałem, że jeśli rzecz była używana więcej jak pół roku (nawet przed
    zakupem przeze mnie, nawet nie w d.g.) zanim stała się u mnie ś.t. - mogę
    zastosować indywidualną stawkę amortyzacyjną, ale nie na dłużej jak 30
    miesięcy..
    Jak zadziałać odwrotnie (jak wyzej - mam dość kosztów): amortyzować jak
    najdłużej?

    pzdr.
    Scob