    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[4]: Drugi oddzial biura
    Date: Tue, 22 Jul 2003 10:27:22 +0200

    On Tue, 22 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ GSn> Nie jestem dyplomowanym specjalistą od wykładni :), ale dobrze
    >+ GSn> pamiętam ulubiony cytat z SN: wykładnia leksykalna ma pierwszeństwo.
    [...]
    >+ Dlatego mam watpliwosci. Bo o ile stosujac wykladnie jezykowa art. 41
    >+ otrzymujemy co otrzymujemy, to stosujac inny rodzaj wykladni mozemy z
    >+ tego przepisu wyciagnac tez wniosek,

    Patrz wyżej: jeśli nie ma innego przepisu (nie można go wskazać)
    to nie możemy :)
    [...]
    >+ Zastosowanie wykladni A, ktora daje nam norme X, nie oznacza, ze nie
    >+ mozna zostosowac wykladni B,

    ...patrz wyżej... Mam szukać takiego przykładu czy uwierzysz że mam
    gdzieś na HDD ? ;) Wykładnia językowa *ma pierwszeństwo* (u nas !).

    [...]
    >+ GSn> IMHO nie. Ja bym powiedział że można to czytać jako "lub", czyli
    [...]
    >+ A tutaj moj sprzeciw. :)
    >+ Kiedy ustawodawca pisze cos w nawiasie, to na pewno nie ma na mysli
    >+ "lub". Przejrzalem kilka aktow prawnych pod tym kątem. W nawiasach
    >+ masz albo inne oznaczenie tego samego, np. art. 2, art. 36, albo
    >+ doprecyzowanie opisu,

    Wniosek: autor miał na myśli siedzibę będącą... adresem :), tak ?
    [...]
    >+ GSn> BTW: pomija kwestię jaki przepis zabrania posiadania udziałów
    >+ GSn> przez bezdonmego, czyli lukę prawną :]
    >+
    >+ Niekoniecznie jest to luka - moze taki byl zamiar? :(

    Niewykonalne - nie da się wyegzekwować przepisu że ktoś
    mający udziały/akcje nie może zostać bezdomnym :)
    Nie wszystkie firmy są "na giełdzie" (gdzie można
    sprzedać) :)

    [...]

    Dobre :)

    pozdrowienia, Gotfryd