  • Data: 2004-07-07 19:54:35
    Temat: Re: 10000 EURO przychodu i VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Jul 2004, r@v wrote:
    [...]
    >+ > Ależ "więzy prawne" są w punkcie *nie* zwiazanym z umową o pracę:
    [...]
    >+ Oczywiście ! myślałem "tak" napisałem "nie", znaczy "Mam nadzieję, że to
    >+ schorzenie u mnie występuje".

    Acha. No to "nie jesteś sam". Ja też (oprócz DG) wykonuję umowy
    "osobiste" (w innej dziedzinie i na innych warunkach: "pan przyjdzie,
    dostanie materiały, ludzie przyjdą, lokal zabezpieczymy i pan zrobi" :)
    [...]
    >+ > Znaczy: "więzy są" :)
    >+
    >+ W rzeczy samej... mam nadzieje, że te "więzy" mnie ratują przed VATem (póki
    >+ co), ale problem progu 45700 zł nadal pozostaje.

    IMHO nie. Nie może być problemu "progu 10 kEU" (nie mylić z 10 kEV :))
    skoro ustawa stanowi że *jeśli warunek jest spełniony* to takie
    czynności *nie są samodzielną DG* a tym samym *nie podlegają pod VAT*.
    Jeśli się mylę to jestem w plecy zauważalną sumkę :] tak że poproszę
    wszystkie zastrzeżenia wykładać powoli i dokładnie...

    >+ > >+ Niestety nie mam 100% pewności że dobrze to rozumiem

    Coż... ja też nie mam :(

    >+ > Acha. Znaczy: chcesz wystawiać faktury ?
    >+
    >+ Nieeeee !
    >+ Nie rozumiem, skąd Twój wniosek :(

    Piszesz że nie będziesz czekać. A jednocześnie wysnuwasz wnioski
    o przekroczeniu limitu...

    >+ Działam jak dotąd wystawiając rachunki do umów o dzieło, uwzględniające
    >+ jedynie podatek dochodowy. A mój problem polega na tym, iż następny rachunek
    >+ = przekroczenie progu 45700, po którym jak rozumiem stanę się VATowcem... a
    >+ nie mam bladego pojęcia jak wtedy mam działać (wystawiać faktury VAT??).

    No to o to szło. Ja jestem w gorszej sytuacji: ponieważ mam oVATowaną DG
    (JUŻ jestem VATowcem) to *cała* kwota umów "osobistych" musiałaby się załapać
    pod VAT.
    I to nie policzony metodą "skoro wziąłem 1000 zł to było w tym 180 zł
    VAT" a metodą "od 1000 zł należało się 220 zł VAT" ! :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)