  • Data: 2004-07-20 05:46:50
    Temat: Re: 10000 EURO przychodu i VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Jul 2004, r@v wrote:
    [...]
    >+ Czyli według Ciebie sławetne "więzy prawne" chronią mnie również przed
    >+ progiem 10 000 EU ?

    Nie wiem czy chronią :], ale:

    >+ Czyli jeżeli ze zlecieniodawcami wiążą mnie więzy prawne to nie podlegam pod
    >+ VAT niezależnie od osiągniętego przychodu ??

    Hm... tu jest trudniejsza sprawa: art. 15.3.3 stanowi że "czynności"
    wykonywane na podstawie umowy zgodnej z wymogami (w tym "związane
    więzami" :]) nie są działalnością gospodarczą.
    Przyjmując (z wszystkimi zastrzeżeniami - że nikt nie wie co to za
    "więzy") powyższe do wiadomości należy zadać dodatkowe pytanie: czy
    widzisz INNĄ podstawę do objęcia takim umów osobistych przez VAT,
    a dokładniej - uznania wykonawcy za podatnika VAT ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)