eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki10% podatek przy sprzedaży mieszkania a darowizna dla dziecka › Re: 10% podatek przy sprzedaży mieszkania a darowizna dla dziecka
  • Data: 2005-10-10 06:32:31
    Temat: Re: 10% podatek przy sprzedaży mieszkania a darowizna dla dziecka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 9 Oct 2005, mareK wrote:

    > Witam
    > Mam pytanie ,czy ktos może wie czy w przypadku podarowania dziecku
    > mieszkania przed upływem 5 lat od jego zakupu, trzeba zapłacić podatek 10%,
    > tak jak przy sprzedaży przed upływem 5lat od zakupu

    10% liczy się od *przychodu*.
    Ile przychodu jest przy darowiźnie ? :)

    > Nie mogę nigdzie sie doszukać, bo z jednej strony mieszkanie zmienia
    > właściciela

    ...na mój gust opodatkowanie nie jest od "zbycia", a od kwoty
    przychodu.

    > ale z drugiej jest to darowizna dla dziecka zwolniona z podatku

    *Innego* podatku. IMO niepotrzebnie wyciągasz podatek od
    darowizn - bo akurat w UoPDoOF nie ma odwołania do niego
    (w tym miejscu).
    Mylę się ?

    > Moze jakas podstawa prawna?

    Y....na to że nie ma podatku od braku przychodu ???
    Tj na to ze jak nie zarabiam to nie muszę płacić
    podatku dochodowego, dobrze rozumiem ?
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd