eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki10% podatek przy sprzedaży mieszkania a darowizna dla dziecka › Re: 10% podatek przy sprzedaży mieszkania a darowizna dla dziecka
  • Data: 2005-10-14 12:21:07
    Temat: Re: 10% podatek przy sprzedaży mieszkania a darowizna dla dziecka
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzięki za wyczerpującą odpowiedź teraz już jasne, zmyliło mnie te 10% ,bo
    > przyjąłem je jako opłate skarbową od transakcji sprzedaży ,a nie podatek od
    > zysku chociaz i z tym różnie bywa w interpretacji.
    > Mam w zwiazku z tym jeszcze jedno pytanie, przy darowiźnie podatku nie ma
    > ,bo nie ma zysku ,tylko podatek ewentualny od darowizny.
    > Czy można by było uniknąć tego podatku w przypadku mieszkania i "sprzedaży
    > przed upływem 5lat", zamiast umowy kupna sprzedaży, sporządzic umowę
    > przewłaszczenia ?
> [...]

    Wariant nie do przyjęcia - to jest odpłatne zbycie.

    A nie prościej zawrzeć umowę przedwstepną sprzedaży mieszkania z wydaniem go
    kupujacemu w dacie zawarcia tej umowy i po zainkasowaniu 99% zaliczki w
    gotóweczce a datę ostatecznej umowy przeniesienia własności ustalić na termin
    po upływie 5 lat ?
    Będzie taniej , zgodnie z prawem i bez udziału dziecka.

    Pzdr-Kriss