  • 31. Data: 2009-08-07 08:49:37
    Temat: Re: Ratunku :)
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tyle tylko, ze z punktu widzenia całości spoleczeństwa taka materialna
    odpowiedzialnośc urzedników nie opłacałaby się, bo należałoby zwiekszyć WSZYSTKIE
    pensje o premię za ryzyko.
    Taniej byłoby, gdyby państwo (lub samorzad) odpowiadało materialnie za błedy swojego
    urzednika.
    JaC

    -----

    > czasu, kiedy urzędnik nie będzie majątkowo odpowiadał za swoją pracę do wysokości
    wyrządzonych szkód.

  • 32. Data: 2009-08-07 09:31:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    pensje o premię za ryzyko.
    > Taniej byłoby, gdyby państwo (lub samorzad) odpowiadało materialnie za błedy

    Generalnie nie ma obowiązku bycia urzędnikiem, jeśli komuś nie
    odpowiadają warunki pracy (dotyczące odpowiedzialności materialnej).

    Piotrek

  • 33. Data: 2009-08-07 10:32:55
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Możliwe, acz się nie wypowiem (nie mam nic wspólnego z ryczałtem :))
    > Dobrze dedukuję, że w Twoim przypadku wyjdzie stawka 17%?

    Tak sądzę, przy czym naprawdę nie chodzi mi o różnicę między 17 a 19 a
    raczej o prostotę rozliczeń.

    > Wg przepisu: "do dnia poprzedzajšcego dzień rozpoczęcia działalno?ci,
    > nie pó?niej jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu"

    I już ten prosty wydawałoby się przepis jest bez sensu. Osiągnięcie
    przychodu przed dniem rozpoczęcia działalności jest chyba nielegalne?
    Nazywa się to prowadzenie niezarejestrowanej działalności i jest karalne.

    > Przyznam, że jest to dziwne i wygląda podejrzanie.
    > Dajmy na to - dostęp do internetu masz bez VATu?

    W wielu wątkach na tej grupie wyczytałem, że odliczenia VAT są moim
    prawem, nie obowiązkiem. Uważam, że niewarta skórka wyprawki.
    Kilkanaście/kilkadziesiąt zł miesięcznie zwrotu nie pokryje mojego
    zaangażowania w tą sprawę/ryzyka przyczepienia się urzędu.

    > A co, wybrać kwartalne rozliczanie to nie łaska? ;)

    HA! Trzeba było wiedzieć! Kobitka przyjmująca VAT-R kazała zaznaczyć
    miesięcznie! Nie pytałem dlaczego :) Tak wiem... powinienem się tym
    zainteresować PRZED wizytą w US. Cóż, to też spróbuję zmienić podczas
    próby zmiany na ryczałt.

    Jeszcze jedno pytanko - podobno również można wybrać kwartalne płacenie
    zaliczek na podatek dochodowy. W jaki sposób? Rozumiem,
    że to nie ma nic wspólnego z VAT-em, a żadnej deklaracji na temat
    miesięcznych/kwartalnych zaliczek nie składałem.

    PG

  • 34. Data: 2009-08-07 10:34:58
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Tomek napisał(a):

    > ... bo jak trafisz na słabe, to panowie (panie) wrócą z drugą karteczką
    > i tym razem z testowania nici na dłużej :)

    Co będzie na drugiej karteczce? Nakaz aresztowania? :D
    Kurcze, nie zachęcacie do przedsiębiorczości ;)))

    Wojtek - dzięki za twój obszerny wywód, dał mi do myślenia. Z pewnością
    wybiorę obsługę przez biuro, jeśli nie przejdzie ryczałt.

    PG

  • 35. Data: 2009-08-07 10:47:11
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    gonia napisał(a):

    > Według przepisu mógłbyś. Dodatkowym argumentem na pewno mógłby byc fakt,
    > że mimo , iż organ nie miał obowiązku udzielenia ci takiej informacji,
    > to jednak jej udzielił. Działając w zaufaniu do organu podatkowego
    > złozyłeś takie, a nie inne oświadczenie o wyborze formy opodatkowania,
    > ale teraz, wiedząc jaki jest stan rzeczy chciałbyś dokonac zmiany. Swego
    > czasu zmienialiśmy przy wynajmie sposób opodakowania, i przeszło bez
    > bólu - waruenkiem tu jednak jest spełnienia warunku z art.9

    Ależ oczywiście, że jestem gotowy świadczyć usługi dla całego stada
    podmiotów :)
    Serdeczne dzięki za wszystkie wyjaśnienia, udam się w poniedziałek w
    wiadome miejsce w celu podjęcia próby zmiany formy opodatkowania

    PG

  • 36. Data: 2009-08-07 10:54:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-08-2009 o 12:32:55 Piotr Gralak <g...@g...pl> napisał(a):

    > Tak sądzę, przy czym naprawdę nie chodzi mi o różnicę między 17 a 19 a
    > raczej o prostotę rozliczeń.

    Ryczałt ma jednego "bonusa" - jeśli gdzieś się poślizgniesz i zaniżysz
    przychód, albo nie rozpoznasz np. otrzymaniach przychodu z nieodpłatnych
    świadczeń, to z automatu US musi do tego zastosować stawkę 75%.

    > I już ten prosty wydawałoby się przepis jest bez sensu. Osiągnięcie
    > przychodu przed dniem rozpoczęcia działalności jest chyba nielegalne?
    > Nazywa się to prowadzenie niezarejestrowanej działalności i jest karalne.

    Niekoniecznie, ryczałt mogą też płacić wynajmujący nieruchomości,
    bez związku z DG.

> [...]
    > miesięcznie! Nie pytałem dlaczego :) Tak wiem... powinienem się tym
    > zainteresować PRZED wizytą w US. Cóż, to też spróbuję zmienić podczas

    Trzeba by sprawdzić w ustawie o VAT, ale świta mi że zmiany można dokonać
    dopiero po jakimś czasie i przed rozpoczęciem kwartału.

> [...]
    > że to nie ma nic wspólnego z VAT-em, a żadnej deklaracji na temat
    > miesięcznych/kwartalnych zaliczek nie składałem.

    Nie ma nic wspólnego z VAT, poszukaj w art. 44 updof.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 37. Data: 2009-08-07 10:59:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-08-2009 o 12:34:58 Piotr Gralak <g...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Wojtek - dzięki za twój obszerny wywód, dał mi do myślenia. Z pewnością
    > wybiorę obsługę przez biuro, jeśli nie przejdzie ryczałt.

    To jak też dorzucę swoje dwa grosze - na początku obsługiwało mnie biuro,
    ale porbiuło szkolne błędy, poszatkowało i pogubiło dokumentację, musiałem
    sam to wyprowadzić na prostą itd.

    A kontrole zwrotu VAT miałem chyba dwie czy trzy
    na przestrzeni kilku lat, co przy mojej ilości faktur nie sprawiło żadnego kłpotu
    przy testowaniu oprogramowania.

    Teraz mam plan taki, że gdy zacznę rozwijać DG
    w stronę pracowników etc, to znajdę solidne biuro, biorące
    pełną odpowiedzialność (tzn. nie stosujące kruczków czy niedopowiedzeń w umowie,
    kwitujące odbiór dokumentów tak żeby było wiadomo co i kiedy itd) - i nie będę
    na tym oszczędzał.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 38. Data: 2009-08-08 00:06:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Aug 2009, Piotr Gralak wrote:

    > I już ten prosty wydawałoby się przepis jest bez sensu. Osiągnięcie przychodu
    > przed dniem rozpoczęcia działalności jest chyba nielegalne?

    Owszem.
    Co nie zwalnia od opodatkowania - również w dzisiejszym stanie prawnym,
    jak widać z przepisu :)
    Na skromne 99,98% oceniam że właśnie dlatego wprowadzili taki "zatrzask"
    w postaci przychodu, ignorując za to komplikację z określeniem
    momentu końca mozliwości złożenia korekty oświadczenia.

    > W wielu wątkach na tej grupie wyczytałem, że odliczenia VAT są moim prawem,
    > nie obowiązkiem. Uważam, że niewarta skórka wyprawki.

    Przyjąłem.

    Ale jak wybierzesz zwolnienie *podmiotowe*, to i tak nie daje
    to zwolnienia z prowadzenia ewidencji (jedynie nie trzeba
    deklaracji składać).

    > HA! Trzeba było wiedzieć! Kobitka przyjmująca VAT-R kazała zaznaczyć
    > miesięcznie!

    Ta.... :D
    Ktoś tu już pisał - jak pójdziesz do głodnego niedźwiedzia, to też
    go będziesz pytał czy dać mu rękę czy nogę?
    :D

    > Jeszcze jedno pytanko - podobno również można wybrać kwartalne płacenie
    > zaliczek na podatek dochodowy. W jaki sposób?

    Oświadczeniem. Ale też "przed", a że dochodowy rozlicza się
    raz na rok, to chwilowo jest czas na przemyślenia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2009-08-08 00:12:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Aug 2009, Piotrek wrote:

    > Generalnie nie ma obowiązku bycia urzędnikiem, jeśli komuś nie odpowiadają
    > warunki pracy (dotyczące odpowiedzialności materialnej).

    Prawdą jest, że z tego braku obowiązku wynika konieczność zapodania
    jakichś warunków, które spowodują że znajdą się chętni.
    I w razie wzrostu ryzyka potrzebna będzie podwyżka pensji.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-08-08 00:25:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ta.... :D
    > Ktoś tu już pisał - jak pójdziesz do głodnego niedźwiedzia, to też
    > go będziesz pytał czy dać mu rękę czy nogę?
    > :D

    3. Mali podatnicy, którzy nie wybrali metody kasowej, oraz podatnicy, o
    których mowa w art. 43 ust. 3, wykonujący wyłącznie czynności wymienione
    w tym przepisie, mogą również składać deklaracje podatkowe, o których
    mowa w ust. 2, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu
    skarbowego, w terminie do końca kwartału poprzedzającego kwartał, za
    który będzie po raz pierwszy składana kwartalna deklaracja podatkowa.

    Literalnie czytając przepis można się dowiedzieć, że wyboru metody
    kwartalnej może dokonać mały podatnik, czyli podatnik podatku od towarów
    i usług, czyli już osoba zarejestrowana jako VATowiec.

    Mi też powiedzieli, że najpierw trzeba na miesiąc, a potem można zmieniać.

    --
    Liwiusz