    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ratunku :)
    Date: Sat, 08 Aug 2009 02:25:22 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ta.... :D
    > Ktoś tu już pisał - jak pójdziesz do głodnego niedźwiedzia, to też
    > go będziesz pytał czy dać mu rękę czy nogę?
    > :D

    3. Mali podatnicy, którzy nie wybrali metody kasowej, oraz podatnicy, o
    których mowa w art. 43 ust. 3, wykonujący wyłącznie czynności wymienione
    w tym przepisie, mogą również składać deklaracje podatkowe, o których
    mowa w ust. 2, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu
    skarbowego, w terminie do końca kwartału poprzedzającego kwartał, za
    który będzie po raz pierwszy składana kwartalna deklaracja podatkowa.

    Literalnie czytając przepis można się dowiedzieć, że wyboru metody
    kwartalnej może dokonać mały podatnik, czyli podatnik podatku od towarów
    i usług, czyli już osoba zarejestrowana jako VATowiec.

    Mi też powiedzieli, że najpierw trzeba na miesiąc, a potem można zmieniać.

    --
    Liwiusz