  • 31. Data: 2011-04-10 01:28:02
    Temat: Re: OT, bylo: RATUNKU !! niestety mam program...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/9/2011 3:50 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Pomijając pytanie
    > czy w Windows da się (ustawić limit przydziału, *nie* priorytet!)
    > bo jak zaznaczam - nie wiem (z panelu menadżera zadań się nie
    > da, pokazuje tylko priorytety do wyboru z krótkiej listy).

    nie da sie w samym windowsie.
    gdzies sie da zmienc dlugosc czasu na jaki jest przydzialny procesor,
    ale nie dla konkretnego procesu.
    natomiast sam emulator zapewne ma taka opcje, dla konkretnej wirtualnej
    maszyny, ale to wowczas jak napisales spowolni cala maszyne

  • 32. Data: 2011-04-10 05:53:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Musiałby być (lub musiałby być włączony, nie wiem czy w Windowsach
    > jest, ja tam używam systemów w których jest :P) limit przydziału
    > CPU.

    A nie zostałeś przypadkiem w czasach Windows 3.x? Bo o ile mi wiadomo,
    to już Windows 95 miał wielozadaniowość z wywłaszczeniem i proces się
    może nie zgadzać (pomijam, że czemu emulator miałby się nie zgadzać), a
    i tak zostanie wywłaszczony.

    To w Win 3.x była wielozadaniowość w momentach, gdy program na nią
    pozwalał.

    > W normalnym trybie, jak program bardzo chce robić sobie coś
    > w pętelce, a system *ma* wolny czas procesora, to mu daje.

    No właśnie, jak ma.

    > A jak daje z równym priorytetem, to "czują" to wszystkie
    > procesy które również są procesorożerne (bo dostają mniej)
    > a nie mają wyższego priorytetu.

    No ale to nie ma nic wspólnego z tym, jaki to program.

    > I do tego CPU się grzeje (za czasów 8086 nikt sobie nie
    > wyobrażał, że scalaki - inne niż wzmacniacze mocy i stabilizatory
    > napięcia - będzie się chłodziło radiatorami).

    Uważasz, że dosowy program ma większe zapotrzebowanie na procesor niż
    windziany ;)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2011-04-10 15:59:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/10/2011 12:53 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > to już Windows 95 miał wielozadaniowość z wywłaszczeniem i proces się
    > może nie zgadzać (pomijam, że czemu emulator miałby się nie zgadzać), a

    Nie miał.
    Miał wielozadaniowość, ale jedna aplikacja potrafiła powiesić cały
    system bez żadnego problemu.
    zmiana zadań następowała tyklo w trakcie wywołania procedury OS.

    > Uważasz, że dosowy program ma większe zapotrzebowanie na procesor niż
    > windziany ;)

    a uważasz, że nie?

  • 34. Data: 2011-04-10 16:00:14
    Temat: Re: RATUNKU !! niestety mam program księgowy buchalter POMOCY!!
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

    > A może problem leży własnie w tych plikach?
    > Może są 'uszkodzone'?

    Pliki są dobre.
    Skopiowane z innego komputera, gdzie chodziły na programie Buchalter II.

    Teraz dokonałem formatu dysku ... ale z powodu tego, że mam jedynie wyjście
    USB w laptopie a program szuka COM1 to musze czekać aż pomoc techniczna
    prześle mi instrukcję instalacji programu przy podłączonym kluczu
    elektronicznym pod USB.

    Oczywiście próżno szukać instrukcji instalacji programu na stronie
    producenta programu, stąd moje oczekiwanie.

    Popełniliśmy kiedyś błąd, wybierając ten program do obsługi i teraz
    przestrzegam innych przed błędem.

    pozdrawiam
    fart

  • 35. Data: 2011-04-10 16:02:04
    Temat: Re: RATUNKU !! niestety mam program ksi?gowy buchalter POMOCY!!
    Od: spp <s...@o...pl>

    On 2011-04-10 18:00, fart wrote:

    > Pope?nili?my kiedy? b??d, wybieraj?c ten program do obs?ugi i teraz
    > przestrzegam innych przed b??dem.

    Hmm, to brzmi jak ostrzeżenie kolejarzy przed kupowaniem parowozów. :)

    --
    spp

  • 36. Data: 2011-04-10 16:54:19
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 10-04-2011 18:00, fart pisze:

    > Popełnili?my kiedy? błšd, wybierajšc ten program do obsługi i teraz
    > przestrzegam innych przed błędem.

    Przeciez jest wersja dla Windowsa, dlaczego trzymac sie wersji DOSowej
    skoro tego systemu nie uzywasz?

    --
    Adam

  • 37. Data: 2011-04-10 19:15:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.04.2011 17:59, witek pisze:

    > Nie miał.

    Miał.

    > Miał wielozadaniowość, ale jedna aplikacja potrafiła powiesić cały
    > system bez żadnego problemu.

    W 3.x. Nie w 9x. A już na pewno nie w linii NT, a taką się obecnie
    posługujemy.

    > zmiana zadań następowała tyklo w trakcie wywołania procedury OS.

    W 3.x

    > a uważasz, że nie?

    Uważam, że nie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2011-04-10 19:37:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/10/2011 2:15 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Miał.

    95 nie mial wywłaszzczania na 100 procent, w sensie przerwania np. np
    nieskonczonej pustej petli.

    > W 3.x.

    tez

    Nie w 9x.

    tez

    A już na pewno nie w linii NT, a taką się obecnie
    > posługujemy.

    a to sie zgadzam.

    > W 3.x

    i w 95
    co do 98 nie jestem pewien, ale zdaje sie dopiero od NT zrobili to
    porzzadnie.

    > Uważam, że nie.

    to jestes w bledzie.
    jesli ktos nie napisal obslugi urzadzen peryferyjnych na przerwaniach a
    czekal np na klawiature w aktywnej petli, to w zasadzie zatrudnial
    procesor skutecznie caly czas.
    co wyraznie widac po puszczeniu dosa pod VMWare na przyklad.

    jesli myslisz o okienku "DOS" wbudowanym w windowsa poczawszy od 95 to
    to juz nie jest dos, a w windows 7 to juz w szczegolnosci.

  • 39. Data: 2011-04-11 04:11:47
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

    > Hmm, to brzmi jak ostrzeżenie kolejarzy przed kupowaniem parowozów. :)

    I masz rację.
    lepsze są elektrowozy lub spalinówki od elektrowozów.
    Parowozy i Buchalter II przechodzą już do lamusa.
    Stają się archaikiem. Tylko do pokazywania w muzeach.
    Są mniej przyjazne środowisku i osobom je użytkującym.

    Pozdrawiam
    fart

  • 40. Data: 2011-04-11 08:14:58
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

    Dziekuję wszystkim za okazaną pomoc.
    Wiem, że zawsze na Was można liczyć, czyli:
    Jesli wszystko zawiedzie, przeczytaj instrukcje,
    Jeśli instrukcja zawiedzie, szukaj ratunku na grupach dyskusyjnych.

    Program z upartością maniaka szukał portu COM1 i tam klucza, więc we
    własciwościach portu zmieniłem oznaczenie z portu COM7 na COM1 (bo był wolny
    i poszło).

    Masakra z makabrą.

    Pozdrawiam
    fart