  • 21. Data: 2011-04-08 13:57:17
    Temat: Re: RATUNKU !! niestety mam program księgowy buchalter POMOCY!!
    Od: temp <n...@h...pl>

    temp wrote:

    > To może FreeDOS ( www.freedos.org )?
    > Na moich laptopach działa (sprzedaż na DOSie), choć czasem są z tym
    > problemy.

    p.s. ~ Caldera/DR-DOS jest chyba darmowy do uzytku domowego.

  • 22. Data: 2011-04-08 14:04:20
    Od: temp <n...@h...pl>

    temp wrote:

> [...]
    ps.2
    proponuję upewnić się czy
    C:>set
    Wykazuje właściwe FILES=

    cmd != commnad.com - sam się ostatnio bujałem z tym (na XP właśnie), jakoś
    zmordowałem ale szyko zapomniałem bo standardowo używam linuxa - wystarczy
    mi kilka przygód z windows rocznie aby nadal byc pewnym, że zrobiłem ponad
    10 lat temu ;P

  • 23. Data: 2011-04-08 14:08:53
    Od: temp <n...@h...pl>

    temp wrote:

    > ps.2
    > proponuję upewnić się czy
    > C:>set
    TFU, wróć
    C:\mem /d /p

  • 24. Data: 2011-04-08 14:22:14
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    fart pisze:

    > No tak ale wcze?niej to giewno chodzi?o na tym du?ym dysku.

    Zdarzają się programy, które odczytują ilość wolnego miejsca na dysku,
    jako czterobajtową liczbę (ze znakiem) wolnych bajtów. Wtedy co 2 GB raz
    im wychodzi powyżej, potem poniżej zera i tak na zmianę, w miarę
    zapełniania dysku. Zapchaj może tak nieco ponad 2GB (2,5) dysku jakimiś
    danymi, np. kopiując coś z innych katalogów i wtedy sprawdź :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 25. Data: 2011-04-08 18:05:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.04.2011 11:05), witek wrote:

    > połowiczne rozwiazanie.oryginalny dos nie ma czegos takiego jak
    > scheduling i zezre ci caly czas jednego rdzenia procesora.

    Ale mimo to wygodniejsze jest odpalenie VBoxa, choćby nie wiem jak dużo
    żarł niż reboot na DOSa. Przynajmniej dla mnie.

    p. m.

  • 26. Data: 2011-04-08 18:50:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/8/2011 8:38 AM, \n wrote:

    > Zgadza się ale jest program, który to załatwia. Niestety nie pamiętam
    > jak się nazywa. Zdaje się, że instaluje się to jako sterownik w dosie.
    > Niestety właśnie kilka dni temu wywaliłem instalację dosową na vmware,
    > która mi się pałętała na dysku więc nie mogę podać szczegółów. W każdym
    > razie działa.

    jest gdzies na stronach vmware, a na pewno dos sie znalezc w googlach.
    ale jak pamietam to tez nie rozwiazuje problemu, tylko go zmniejsza.

  • 27. Data: 2011-04-09 17:34:44
    Od: Dariusz Domagała <biuro@no_spam_innersoft.pl>

    > Problem jest idiotyczny jest taki, że weryfikacja archiwizacja zatrzymuje
    > się raz na pliku B4ZESP11.DBF lub BRPAKF.DBF lub 1I000012.B12 i wyskakuje
    > bł?d.

    A może problem leży własnie w tych plikach?
    Może są 'uszkodzone'?

    Spróbuj je otworzyć jakimś 'narzędziem' np. DBU?

    Darek

  • 28. Data: 2011-04-09 19:10:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.04.2011 15:23, witek pisze:

    > nie, proste.
    > windows jest wielozadaniowy, dos był jednozadaniowy, wiec na komendy z
    > klawiatury czekał sobie grzecznie w pętli, robiąc nic.
    > W windowsie pod emulatorem to nic zzera caly czas procesora.

    A to Windows nie potrafi emulatorowi wydzielać czasu? Coś waćpan chyba
    kręcisz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2011-04-09 20:50:24
    Temat: OT, bylo: RATUNKU !! niestety mam program...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Apr 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A to Windows nie potrafi emulatorowi wydzielać czasu?

    Musiałby być (lub musiałby być włączony, nie wiem czy w Windowsach
    jest, ja tam używam systemów w których jest :P) limit przydziału
    CPU.
    Ale jak mu "przydzielisz" np. 25% CPU, to nie dostanie również
    wtedy jak w emulatorze zapuścisz np. ZIPa. Pomijając pytanie
    czy w Windows da się (ustawić limit przydziału, *nie* priorytet!)
    bo jak zaznaczam - nie wiem (z panelu menadżera zadań się nie
    da, pokazuje tylko priorytety do wyboru z krótkiej listy).

    W normalnym trybie, jak program bardzo chce robić sobie coś
    w pętelce, a system *ma* wolny czas procesora, to mu daje.
    A jak daje z równym priorytetem, to "czują" to wszystkie
    procesy które również są procesorożerne (bo dostają mniej)
    a nie mają wyższego priorytetu.

    I do tego CPU się grzeje (za czasów 8086 nikt sobie nie
    wyobrażał, że scalaki - inne niż wzmacniacze mocy i stabilizatory
    napięcia - będzie się chłodziło radiatorami).

    > Coś waćpan chyba kręcisz.

    Ktoś kręci, ale nie on ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2011-04-10 01:25:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/9/2011 2:10 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A to Windows nie potrafi emulatorowi wydzielać czasu? Coś waćpan chyba
    > kręcisz.

    alez wydzieli, tyle ile emulator poprosi, czyli wszystko ile sie da.

    chyba, ze bedziesz emualtorowi obnizal priorytet procesu, ale wowczas
    dos ci sie bedzie slimaczyl.