  • 21. Data: 2006-09-22 17:13:39
    Temat: Re: Prowadzenie DG pod róşnymi nazwami
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Jeżeli to co napisałem ma sens to wtedy nazwa trktowana jako nazwa
    > dodatkowa
    > czyuli ozdobnik firmy właściwej(czyli imienia i nazwiska) powinna byc
    > chyba pusta?
    >
    > pozdrawiam
    Słuchaj, w rubryce "nazwa firmy" wpisujesz to, co Ci sie najlepiej podoba. I co
    według Ciebie jest ładne, przysporzy Tobie klienteli, czasem nad nazwą debatuje
    cała rodzina , no i.... dyskusjom nie ma konca. A czasem, uważasz, że nie
    potrzebne Ci różniste otoczki i w nazwie wpisujesz np. tylko swoje nazwisko.
    Samo nazwisko. I to też jest oki. Pozdrawiam Areta

  • 22. Data: 2006-09-22 17:20:59
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-09-2006 o 19:13:39 Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > nazwisko.
    > Samo nazwisko. I to też jest oki. Pozdrawiam Areta

    Na mój gust jeśli w tej pseudo-nazwie wpiszesz Jak Kowalski to firma się
    nazywa Jan Kowalski Jak Kowalski :)
    Ta 'nazwa' o której mówię jest w ramach oznaczenia przedsiębiorcy,
    w skład którego wchodzi też imię i nazwisko. Skoro więc UM zarejestrował
    mi DG z nazwą
    skróconą w oznaczeniu, to znaczy że to nie jest faktyczna cała nazwa a
    jedynie człon dodatkowy o którym
    mowa w kodeksie cywilnym. Zagmatwane, ale takie jest moje zdanie na
    dzisiaj :)
    Dodam że w US jak wpisałem w nazwę działalności tą pseudo-nazwę w wpisu do
    ewidencji to
    panie kazały wpisać pełne oznaczenie przedsiębiorcy czyli
    nazwa+Imię+Nazwisko.
    :)

  • 23. Data: 2006-09-22 17:35:46
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Na mój gust jeśli w tej pseudo-nazwie wpiszesz Jak Kowalski to firma się
    > nazywa Jan Kowalski Jak Kowalski :)

    Nie zgadzam się.

> [...]
    > ewidencji to
    > panie kazały wpisać pełne oznaczenie przedsiębiorcy czyli
    W US ? ale w jakim dokumencie-formularzu? Pozdrawim
    Areta

  • 24. Data: 2006-09-22 17:37:16
    Temat: Re: Prowadzenie DG pod różnymi nazwami
    Od: m...@g...com

    Aretkka wrote:

    > ----------
    > Niejasno się wyraziłam:-( . We wpisie do ewidencji działalności
    > gospodarczej pod punktem pierwszym jest : imie i nazwisko. Pod punktem
    > drugim: wpisujemy
    > nazwę pod którą wykonywana jest działalność, i TU wpisujemy r ó w n i e ż
    > : imie i nazwisko. Pozdrawiam Areta

    Jeżeli ktoś sobie wybierze nazwę ABC, a nazywa się Jan Kowalski, to wtedy
    nazwa/firma jego przedsiębiorstwa brzmi: ABC Jan Kowalski.

    Więc jeżeli tu i tu wpisze się Jan Kowalski, to pełna nazwa brzmiałaby "Jan
    Kowalski Jan Kowalski". Nie sądzisz że troche bez sensu?

    p. m.

  • 25. Data: 2006-09-22 17:42:18
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-09-2006 o 19:35:46 Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie zgadzam się.

    Przyjmuję do wiadomości :)

    > W US ? ale w jakim dokumencie-formularzu? Pozdrawim
    > Areta

    NIP-1 przykładowo

  • 26. Data: 2006-09-22 21:07:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Aretkka wrote:

> [...]
    > punktem drugim: wpisujemy nazwę pod którą wykonywana jest
    > działalność, i TU wpisujemy r ó w n i e ż : imie i nazwisko.

    Wyjdzie nieco idiotycznie,
    o ile w ogóle przyjmą.
    Przeczytaj sobie ten artykuł z KC,
    który ktoś tu już cytował:
    co jest firmą osoby fizycznej.

  • 27. Data: 2006-09-22 21:13:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Aretkka wrote:

    > Nie, nie. Bądź spokojny! Nie ma obowiązku wpisywania w "nazwie firmy"
    > ZZZ XXX YYY . Może być ZZZ, Ty sam o tym decydujesz w momencie
    > składania wniosku. Ja tylko sugeruje, że Jan Kowalski, MOŻE mieć
    > wpisane w nazwie firmy "Jan Kowalski".

    Jan Kowalski to w nazwie firmy MUSI mieć
    wpisane Jan Kowalski i NIE MOŻE mieć inaczej,
    skoro nazywa się Jan Kowalski, bo firma
    (nazwa firmy osoby fizycznej to jej imię i nazwisko)

    Nie musi mieć, np. F.H."Miś"
    > zamiast tego może być "Jan Kowalski" czy P.P.U-H "Ryś",zamiast tego
    > "Jan Kowalski" lub P.P."Ewa",a zamiast tego "Jan Kowalski",
    > ewentualnie P.H.U.a zamiast.... i.t.d. Reasumując, we wpisie
    > ewidencji...., w dwóch różnych rubrykach będzie wpisane to samo,

    Reasumując: formularz zgłoszeniowy do ewidencji DG
    nie jest źródłem prawa. Swoją drogą jestem ciekaw
    czy jest jakiś haczyk, żeby nie przyjąć takiego
    wniosku dającego dość kontrowersyjną
    nazwę przedsiębiorcy
    (firma czyli imię i nazwisko+dodatek o tym samym brzmieniu)

  • 28. Data: 2006-09-22 22:13:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Sep 2006, § Jerry § wrote:

    > Tylko czy nie ma obowiązku wpisywania na fakturach danych firmy zgodnie z
    > wpisem do ewidencji ?

    Tak.
    Ale widzisz gdzieś zakaz umieszczania na f-rze również gwarancji,
    dowodu zapłaty, pokwitowania odbioru, reklamy firmy, życzeń
    noworocznych czy jeszcze jakiegoś innego "pomysła"?
    AFAIR z wszystkim ww. się spotkałem :)

    > Czy w drugiej linni danych firmy na fakturze może
    > figurować dowolny wpis ?

    "przypominamy że w razie niezapłacenia w terminie płatności
    przekazujemy do windykacji firmie X.Y. GROŹNE WEZWANIA"?
    IMO może być :)
    Spotkałeś się czymś takim jak "marka"?
    Jest sobie firma, powiedzmy HP. I marka, powiedzmy COMPAQ.
    Nie ma takiej firmy, fakt że była - ale to przypadek że
    taki przykład wybrałem. Idzie o zasadę - sprzedaży często
    dokonuje się pod *marką*, natomiast firma musi byc ujawniona,
    i to prawda - ale jedno drugiemu przecież nie zaprzecza.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2006-09-22 22:33:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Sep 2006, cef wrote:

    > Jan Kowalski to w nazwie firmy MUSI mieć

    Poproszę o wybaczenie, ale kolejny raz się przyczepię i fakt
    zapisania takiego tekstu na formularzu nic nie zmienia :(
    (a widzę że wszyscy żywcem tę "nazwę firmy" przepisują).
    "Nazwa firmy" to coś takiego jak "adres miejsca" :]
    Firma jest *nazwą* (tak jak adres jest miejscem) i takie
    masło maslane IMO nie przystoi na niniejszej grupie :)
    Tak, wiem, naczytałem się że Kopaliński i w ogóle.
    Ale przecież rozważamy *przepisy*, a te wyraźnie
    odróżniają "przedsiębiorstwo" (czyli "zespół składników
    materialnych i niematerialnych") od *firmy*, czyli
    nazwy przedsiębiorcy właśnie!

    A poza tym to się zgadzam :)

    > Reasumując: formularz zgłoszeniowy do ewidencji DG
    > nie jest źródłem prawa.

    IMO wchodzi w rachubę coś takiego: zaszłości, czyli różne przepisy które
    były ale już ich nie ma, tudzież przywiązanie do prawa powielaczowego.
    Podejrzewam że w wielu urzędach znajdzie się sporo urzędników którzy
    nie mają w nawyku czytania nowych ustaw :]
    Ów "adres miejsca" zdaje się też z różnych druków pochodzi.

    Hm... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2006-09-23 11:03:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Prezes Damian wrote:

    > Jest dobrze dla US, bo wszystko widnieje tak samo - a jak mam na
    > szyldach chyba nie powinno
    > nikogo interesowac.

    Ależ jak najbardziej może interesować czy na szyldach (pieczątkach,
    fakturach, ...) masz poprawną firmę. Co masz oprócz firmy, to już
    rzeczywiście tylko twoja sprawa.