  • Data: 2005-03-15 16:01:14
    Temat: Prosze o pomoc - beda problemy czy nie? - dlugie.
    Od: "Admin" <a...@c...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie.

    Chodzi o moja zone.
    Kiedys prowadzila dzialalnosc gopspodarcza na podstawie ksiazki (prowadzila
    kursy jezykowe). Gdy sie poznalismy i wzielismy slub w 1998roku, dzialalnosc
    ta zawiesila i rozpoczela prace w szkole, wiec ZUS jest normalnie placony.
    Jest pewna, ze to zrobila (ma nawet wydrukowane swoje pisemko z informacja
    skierowana do US o zawieszeniu), chociaz nie ma zadnego potwierdzenia z US.
    Od roku 1999 sklada PIT-37 (dla osob nie prowadzacych dzialalnosci),
    poniewaz nie prowadzi zadnej dzialalnosci i tak jak mowie, twierdzi, ze
    zostala ona zawieszona.
    Dzisiaj poszedlem do jej US zlozyc zeznanie roczne i przed zlozeniem
    sprawdzano NIP. Kobitka spytala sie mnie czy zona zawiesila dzialalnosc czy
    ja zakonczyla. Ja jej mowie, ze nie ma dzialalnosci i chyba jest zawieszona.
    To ona na to, ze w tym wypadku nie powinienem skladac dla zony NIP-3 (chodzi
    o podanie nowego numeru konta bankowego) tylko NIP-1 i odeslala mnie do
    okienka z rejestracja nipow. Tam po sprawdzeniu w komputerze okazalo sie, ze
    zona nie ma zawieszonej dzialalnosci. No i padl na nas blady strach :(
    Co w tej sytuacji zrobic i czy groza za to jakies sankcjie i jesli tak to
    jakie?

    Reasumujac: zona twierdzi, ze dzialalnosc jest zawieszona od czerwca 98,
    pracuje od wrzesnia 98 w panstwowej szkole i nie prowadzi od tego czasu
    zadnej dzialalnosci, za rok 98 zlozyla PIT dla osob z dzialalnoscia,
    nastepne lata to juz PIT-37, a w US okazuje sie, ze zona nie ma zawieszonej
    dzialalnosci.

    Prosze o info na temat wskazanego dla nas dalszego postepowania w tej
    sprawie i ewentualnego postepowania US.

    Serdecznie pozdrawiam